Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vilken mask var det man skulle avmaska med dubbel dos första gången om man använder Banminth? Är det bandmasken? Isåfall,hur vanlig är den?
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Förra torsdagen fanns plötsligt denna knöl på min hästs hals, ca 1 dm ovanför bringan.Till en början var det som en mjuk "bubbla", men i...
Svar
7
· Visningar
1 401
Senast: majja22
·
A
Hästvård hej min islandshäst har ganska stora "bullar" typ vid manken.. och jag har läst att det kan vara sadelstadsknutor.. när han var yngre...
Svar
1
· Visningar
1 159
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Såg när jag var ute och kollade hövallarna att ena hörnan var helt överfull med hundkex. Hästar äter väl inte hundkex (kan inte komma på...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: Panter
·
Foder & Strö Tjenis .Ni som har ponnysar och stora hästar informera mig .Jag tänkte skaffa en ponny a eller b . Nu är det så att på vintern får mina...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: Welsh
·
K
Hästvård vad är svidknotten, och om hästen har fått eksem av detta vd finns dte för medel till det? och hur kan man förebygga det?
Svar
2
· Visningar
1 413
Senast: Balderum
·
Hästvård Hur gör ni med sto och föl. Hur länge får sto och föl vara ute när det regnar. Nu har ju det regnat varje dag i stort sett. I dag...
Svar
12
· Visningar
1 760
Senast: Rotterö
·
Hästvård Hej! Min häst går på bete nu, och jag plockar ofta bort fästingar. Har lite frågor angående dom... Hur vanligt är ehrlichia...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: dee79
·
Hästvård Min stackars kallblodstravare håller på och kliar av sig manen och skaver sönder svansroten pga klåda som inte vill ge sig. Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: aldente
·
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga denna tråd, men provar här så får ni flytta den annars. Imorgon åker min åring på bete och nu började jag...
Svar
10
· Visningar
988
W
Hästvård Eller ja inte knölig men ser hemskt ut.. upptäckte det idag när hon kom hem och vette fan om man ska ringa vet eller hovslagare på det...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: wingil
·
Hästvård Inte så originellt, men de som ids får hemskt gärna kommentera mina hovbilder också. Lite bakgrundsinformation: Hästen är skodd för...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 937
Senast: anhe
·
Hästvård Min häst är nu under utredning för att se var hans problem kommer ifrån. Han hade muskelspänningar i princip från nacke till svans...
Svar
13
· Visningar
1 699
Senast: Apollo
·
A
Foder & Strö Hjälp mig hitta ett alternativ till Krafft sport! :eek: Betalar 180 kr för 30 kg krafft sport, hästen får 2 kg per dag av detta +...
Svar
15
· Visningar
1 315
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Finns det någon eller några som vet om det finns ett samband mellan storlek på halsen (uppe vid mankammen) och fång?? Min islänning, som...
Svar
9
· Visningar
2 055
Hästvård Vad är normala pulsvärden vid vila och efter ridning? Bör hästen ha samma puls efter som innan ridpasset om man skrittat av...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: sante
·
C
Hästvård Hästen jag sköter har fått en grop på halsen, eller han fick den för typ 2 år sedan. Någon som vet vart det kommer ifrån? För om jag...
Svar
7
· Visningar
1 748
Senast: mirjada
·
G
Hästvård Hejsan ,behöver höra några åsikter ifrån er vad ni tror om detta. Var in på kliniken igår med min häst en varmblodsvallack på 20 år...
Svar
16
· Visningar
1 364
Senast: Jamtland
·
Hästvård En av mina hästar blev sparkad på utsidan av ena frambenet, strax nedanför knät. Hon fick en stor "knöl" som minskat i storlek efter...
Svar
3
· Visningar
4 052
Senast: Fladde
·
Hästvård Har hemma en fullblodsvalack som jag ska rida ett tag framöver. Inga tidigare skador som jag känner till och som kan sättas i samband...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama