Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Min pålle har då fått sina vanliga sommareksem, nu tänkte ja höra med er härinne om ni har några mirakeltips?? Ja tar tacksamt emot vad...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: reykurboy
·
Foder & Strö Medan stoet och hennes lilla föl var hos hingsten på besök ett par veckor så har det vuxit upp en massa smörblommor i deras tilltänkta...
2
Svar
23
· Visningar
3 852
Senast: Cecely
·
V
Hästvård Vilka muskler är det som man kommer åt när man stretchar en hästs bakben rakt bakåt? Jag är lite orolig att min häst har sträckt sig...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: Lejonelle
·
J
Foder & Strö Ville bara säga att jag är så himla glad :banana: ! Har haft min häst i 11 år, och verkar äntligen ha lyckats med en vår/sommar utan...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Jossan
·
Hästvård Har skrivit de senaste dagarna om min islänning som har svullen hals (längst uppe vid mankammen). Det är knutigt och hårt, och framför...
2
Svar
23
· Visningar
3 134
Hästvård Har varit inne med min ponny på kliniken två gånger pga. problem med andingen. Nu senaste gången vi var inne så var luftrören mycket...
Svar
9
· Visningar
1 905
Senast: Dorinda
·
Hästvård Jag blir så trött!!! Var på ATG i malmö för min häst var öm i ryggen, vet. klämde och kände & vi travade upp för han. Han hittade inga...
2
Svar
21
· Visningar
2 149
Senast: Spirit
·
Hästvård Hade ju en tråd här tidigare ang min häst som svällt upp i ena benet och dessutom har en hemsk mugg på samma ben. Visste inte vad jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 519
Senast: Snobben
·
I
Hästvård Vad är mest effektivt att kyla med? När är kyllera bättre än vatten, och tvärt om?
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: Tinen
·
B
Hästvård vad ligger era hästar på för normaltemp ? min nya ligger på 38-38.2 grader, har tempat honom varje dag & samma tid i snart 2 veckor...
Svar
14
· Visningar
1 879
Hästvård Vet inte om det här är rätt ställe, men annars ber jag moderator förflytta tråden. Vilken pälsglans är bäst att använda för trassliga...
Svar
16
· Visningar
1 412
P
Hästvård Hej! Igår när jag mockade åt våran lilla ponny började jag att inspektera hennes träck och märkte att vissa högar var annorlunda än...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: martha
·
Hästvård Hej, när jag släpper min ponny på gräs får hon genast gallor i kotlederna o kring kronranden, eftersom hon börjar bli gammal, 22 år...
Svar
8
· Visningar
1 219
·
W
Hästvård Hej! Jo jag är inte säker hur det se ut och hur man ska behandla åt det? Hur det kan få sådant Ink? Hoppas ni kan hjälpa mig och...
Svar
1
· Visningar
844
·
Foder & Strö Kort bakgrundsinfo: Jag har två hästar som är lättfödda och redan nu i något överhull. Dock inom gränsen för vad jag anser är...
2
Svar
27
· Visningar
2 995
Senast: taccotad
·
W
Foder & Strö Hej! Jag har en ponny som äter betfor, havre på sommaren och betfor, korn på vintern... och jag skulle vilja gå över till något färdig...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Stallkatten
·
H
Foder & Strö Finns det någon här som kan tala om för mig om det är karenstid på msm och djävulsklo eller om de räknas som örter som det väl inte är...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: martha
·
Hästvård Hej asså alla säjer olika om hur hästen får exem så jag går efter mina egna undersökningar för vad jag egentligen tror så är det olika...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: Balderum
·
E
Hästvård Hej! Jag är så ledsen, nu är hästen halt igen. Jag var ute och red en 45-minutersrunda i skritt och märkte ingenting under själva...
Svar
12
· Visningar
1 232
Senast: Pigalle
·
Hästvård Ngn som varit med om detta o vet vad det kan bero på? Igår när jag skulle borsta henne ovanför bak knäna så föll pälsen bord in på huden...
Svar
13
· Visningar
2 934
Senast: Ida_79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama