Förstår ingenting

Sv: Förstår ingenting

Jag trodde det framgick tydligt av mitt inlägg att jag tog upp två olika typer av fång(ytterligare fler finns).
Att säga att det här skulle vara fång utan att ha riktiga fångsymtom är helt fel.
När man talar om fångnacke menar man ett tillstånd som ökar risken för fång, inte ngt som är symtom på fång.
Fång orsakat av ivomec har jag varken sett eller hört talas om, är tveksam.
När det gäller trådskaparens häst gissar jag mest på eksem men det är bara just en gissning eftersom jag varken sett eller känt på hästen.
Jag har även sett ett akut fall av regnskållor som började med att huden på överdelen av hals nacke svullnade upp varefter överlagret lossnade i stora sjok.
PL

Vid invänjning av betet fick mitt sto denna förhårdanad precs som din pålla, nu har hon fått haft sin Hannibal Lector mask (green guard) på sig och vips försvann det hårda.

Jag tror faktiskt att det är ett generöst bete som orsakar detta, 2 andra ston i samma hage har nu dessa hårda knölar på halsen och jag tror att vi kan vänta ett fånganfall på någon av dessa två mycket snart.

Undrar om jag får samma effekt om hon står inne halva dygnet då och äter hö? Då får hon ju också i sig en mindre mängd gräs. Kan det funka lika bra som att sätta på en greenguard hela dygnet?

Liknande trådar

Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 798
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 911
Senast: Seabaz
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 570
Senast: skuggi
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama