Gaffelbandsskada?

Sv: Gaffelbandsskada?

mitt i all smet så håller jag dessutom på att SMS-buda på en lägenhet åt johanna, hon börjar ju gymnasiet till hösten, hur det nu gått till för jag är ju fortfarande 25 :)

Ja, jag tyckte osså att hon verkade bra. :)

Vi hade tid där 15 igår = sista inbokade besöket för dagen och vi fick komma in 15.15, så dom var bra på att hålla tiden tycker jag, trots att dom hade fått in akutfall under dagen.

Gymnasiet...jisses...ja tiden den går foooort. ;)

CosmicQueen skrev:
Tack för att du berättar om din häst, alltid intressant att höra. :bow: :bow:
Ja, vi får hoppas att våra båda blir kurant snart, för det är ju på distansbanorna dom ska vara och inte i hagen. :D

Jajamän,distansbanorna väntar! :D :love: :bump:

_carmenzita_ skrev:
Jaha, då har åter igen varit på kliniken....

Zita blev först longerad och visade naturligtvis hältan hon haft en tid av och till.
Bedövade kotan och hon var lika halt, bedövade alla lederna i knäet och hon var fortfarande lika halt. Sedan gjordes en nervblock från kotan och ner och hon blev ngt bättre men fortfarande 0,5 gradigt halt.
Klockan var då över fyra så vi skall återigen försöka släcka henne mer och mer nästa fredag.
Känns lite knepigt att vänta så här i veckovis :mad: , man vill ju veta NU, men tydligen skall veterinären inte vara där förrän torsdag och fredag nästa vecka(hon är på Bergsåker annars).
Så nu är det att vänta och se men hon tog upp alternativet att triangelmärka henne, det känns ju trist men samtidigt vill jag ha en häst att tävla. Jag kommer då att försöka sälja henne som avelshäst/promenadhäst, såvida inte försäkringsbolaget tycker annat förstås, sedan finns ju aspekten att vi kanske trots allt kan hitta ett åtgärdbart problem hos henne, då ställs ju saken i ett annat perspektiv. :idea:

_carmenzita_ är iallafall lite lessen i ögat. :cry:

Vad jobbigt :crazy: Hoppas att dom hittar felet & att din häst blir bra!

Idag har Queens ben varit ytterst lite svällt och inte speciellt varmt heller. Jag törrs inte hoppas ännu, men det verkar som om det går åt rätt håll. :)

Vad bra! :)
Jag red min buse i skogen idag en kortare tur,& tycker att han känns ganska fräsch & pigg! :) Lindade fambenen & kyllera bak,lite olika,men han reagerar ju bättre med värme på benet fram,bak fick det bli kyla som det brukar efter "hårdare" ansträngning.

Vore toppen & ses ute på distansbanorna! :banana:
Men vi bor ju lite långt från samma ritter va?

Ja, vi gör ju det...
Har varit på Nybygget 2 ggr och mkt längre än så kommer vi inte att åka. Har 65 mil dit.
Funderar på Sydnärkeritten om hon är ok då. Hur långt har du till den?

Uppdatering ang Queen...
Värmen i hoven verkar ha försvunnit helt sedan igår och även värmen över svullnaden. Hon är fö inte mkt svullen alls, var i princip helt ren nu på morgonen då jag tog ut henne. Har BoT paddar på natten, bara litelite svullen.
Rör sig rent och verkar pigg och glad. Busar och brallar i hagen vilket hon ej brukar göra normalt. Så hon måste känna sig väldigt fräsch. ;)
Muggen verkar ha stoppat upp osså, har inte blivit värre iaf, har den under kontroll.
Hoppas det fortsätter såhär så bör hon nog vara helt bra under nästa vecka. :)

Ja, och jag hoppas det håller i sig.
Har nyss varit ute och tömkört henne i skritt på plan. Vi tar det lugnt nu medans hon äter Butta. Och sedan sitter skorna på trekvart och hovis kan inte komma förräns 20:e. :crazy:

Helt ren och kall i ben & hov då jag tog in henne, samt efter tömkörningen. Verkar lovande. Muggen ser även fin ut.

tackar! förmodligen blir hon inte det för vi har krånglat med detta ben i 5 år nu, jag är less och vill få det utrett ordentligt så att man kan gå vidare så småningom

Förstår om du blir less av att inte få allt kring benet utrett...jag menar 5 år... Jag skulle vara galen vid det här laget. :crazy: :crazy:

Kan bara fortsätta att hålla tummarna för er.

Hur kunde jag missa denna tråden om fina Queen :confused: :cry:
Men vad kul att det har gått bra, jag håller tummarna för distansbanorna :love:

Ja, tumhållningar behövs. :)

Men är det nu bara pga såret i karleden hon varit svullen, pga en rejäl inflammtion så ska det ju inte vara någon fara nu. Och det visar sig ju när jag rider igång henne igen.

Så håll tummarna. ;)

Vad kul att höra men man blir så orolig!!

Ja, verkligen. Speciellt då DV som var ut trode att det kunde vara gaffelbandet som var skadat. :crazy: :crazy:

Ja fy, hoppas inga vet. skrämmer upp mig så (eller dig fler gånger), men det måste vara en härlig känsla när man får reda på att det inte är så allvarligt!

Liknande trådar

Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 982
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 198
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka