Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså nu har jag letat men hittar ingen lista där alla har fyllt i efter bebisen har fötts så jag tror att detta måste vara den senaste? Det får bli den i alla fall
Vad skönt!Vi var hemma vid 23 igår kväll igen. Alla prover såg jättebra ut. Covidsvaret hade inte kommit än men det skulle läkaren ringa om. Det gjorde hon nu och inte så förvånande var det positivt.
Skönt att få reda på vad det var och ännu skönare att M verkar må bättre. När jag skulle ge han mer Alvedon vid 01 så hade han lägre temp än på sjukhuset och var framför allt mycket piggare och inte lika varm. Hoppade över alvedonen och han har sovit bra i natt. Har inte kollat febern än men han känns ännu mindre varm nu
Vi har hållit storebror hemma från förskolan och hade i samråd med pedagoger beslutat om en ny mini-inskolning denna veckan.
Jag är hemma magsjuk så då får han stanna hemma också och 07.30 kom mail från rektorn om ”omfattande spridning” av covid i hans grupp.
Verkligen.Tur i oturen nästan att det kom samtidigt!
Vi har ju också haft storasyster hemma och hon skulle ju ha börjat igen dagen efter storebror blev sjuk. Och nu förlängdes karantänen ytterligare lite när M också blev dålig. Tvivlar på att hon tror oss längre när vi säger att hon snart ska börja förskolan
Hmm visst bor du också i Uppland, var ni på Ackis? När vi var på barnakuten gick vi in båda föräldrar utan att fundera och ingen sa något.Reflektioner från en kväll på akuten:
1. Var väldigt nöjd över att redan vara covidpositiv. Jag har ju fortfarande karantäntid kvar och vi antog ju att M också hade det. Hade förväntat mig separat ingång och skyddskläder när jag ringde på klockan men möttes av en glad och positiv dam i luckan som sa ”välkommen in här är alla positiva tills motsatsen är bevisad!”
2. Det är något fel på folk. Gick typ åt en personal till att säga åt folk att bara en förälder fick följa med barnet. Trots skyltar på ett antal olika språk utanför dörren. Vi var i väntrummet i max 20 minuter och jag hörde den positiva damen i luckan upprepa ”det går väldigt mycket influensa, magsjuka och covid just nu, så det du berättar gör mig inte särskilt oroad. Barn kan ha hög feber när de är sjuka” säkert 4-5 gånger på den tiden…
3. Det absurda i att jag som oroat mig rätt mycket under pandemin i allmänhet helt plötsligt satt på akuten och nästa. hoppades att mitt barn hade covid. (Var ju såklart inte det i sig jag hoppades på utan att det var ju bekräftelse på den logiska förklaringen)
4. Sjukhuspersonal alltså. Vilket jäkla jobb de gör
Hmm visst bor du också i Uppland, var ni på Ackis? När vi var på barnakuten gick vi in båda föräldrar utan att fundera och ingen sa något.
Vi var i och för sig där mitt i natten och det var extremt lugnt.