cherie
Trådstartare
Men det är ju just detta med avsikt som blir knepigt om jag ska ringa och ställa dessa frågor tycker jag. Det är ju liksom att hela min avsikt hur jag kan få så hög SGI som möjligt inför ny graviditet, avsikten är ju eg inte att arbeta heltid bara för att...Det är värt att ringa fk och sitta i deras evighetskö, be om att prata med sgi-enheten. Förklara din situation och fråga hur du bör göra för att ha en sgi baserad på 100% inför nästa barn.
Det är inte alls säkert att du måste jobba 6 mån. Sgi handlar t ex inte bara om vad du jobbat, utan också vad du hade för avsikter. Det är så jävla mycket om och men hit och dit.
Har du en tillsvidareanställning, gått upp i tid och blir gravid så skyddas t ex din sgi de sista sex månaderna av graviditeten. Men även där är det ju en fråga om avsikt. Börjar man jobba heltid två månader innan födsel så kan det vara svårt att hävda avsikt?
Ring, det är verkligen värt det, jag har fått jättebra hjälp och vägledning av deras sgi-folk i föräldrapenningsfrågor.