Höstföräldrar 2021, del 3

Så mycket låtsaslek och grejer som poppar upp här hos lilla E, som fyllde 2 för 2 veckor sedan 😊
Idag stod hon länge och la en docka i dockvagnen, bäddade med täcken och gav en liten gosse och sen stod hon och körde vagnen fram och tillbaka precis som jag gör med henne när hon inte riktigt somnar direkt 😅❤️ Hon gillar också att leka i leksaksköket, röra i grytor mm.
Ikväll när jag la henne och storebror drog hon från bokläsningen och kröp ner i sin spjälsäng och började leka med sina gosedjur istället. Jag tror hon lekte att hon bytte blöja på dom, att döma av hur resolut hon la dom på rygg och av att hon sa "blö blö" om och om igen 😂
 
Första natten i stor säng. Wish us luck 🙌😎😁❤️
20230919_192614.webp
 
Över ett år sen det uppdaterades i denna tråden!

Hur är det med era treåringar?
Här hemma är det ett hett temperament och en hel del trots, samtidigt som hon är världens enklaste unge typ.

Pratar helt sjukt bra, är för det mesta glad och galet rolig!
Har slutat med blöja och flaska och känns bara så himla stor.
Vi pratar ofta om att vi behöver påminna oss om att hon fortfarande är liten, men när hon är så verbal är det lätt att glömma. ❤️
 
Kul med uppdatering! 😊
Lilla E älskar fortfarande att leka med sina dockor och sitt leksakskök, hon är väldigt omtänksam och har ganska nyligen börjat att frivilligt dela med sig av grejer, stort! 😁

Hon slits en del mellan att vara stor och liten, det är liksom antingen "kan själv!" eller "jag är för liten för det, du får göra" Potträningen gav vi upp i somras och får ta nya tag senare.
Hon är ganska självständig, leker lika gärna på eget håll i huset som nära mig eller brorsan. Fortfarande stark integritet och skiter fullständigt i vad jag försöker få henne att göra om hon inte är motiverad själv 🙈

I somras tog hon ett stort verbalt språng och pratar som aldrig förr. Jag får långa redogörelser för vem hon lekt med på fsk, maten de ätit och aktiviter de gjort, samt alla känslor hon upplevt under dagen 😅

Hon ger mig inte en lugn stund men är verkligen en riktigt rolig, mysig tjej 🥰
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
947
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
581
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 078
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp