Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Sleepan Jag svär också lite för mycket och det var både väldigt gulligt och ganska jobbigt när dottern började säga ”helvete” när hon var typ 2
Gud, jag hör det komma där hemma. Signe härmar ALLT!
Kl
Idag har det varit mycket "mamma är borta" där hemma tydligen
Hon har blivit äkta hagalen och skriker i högan sky om någon har något som hon vill ha, idag var det burken med oregano, annars oftast storebrors grejer eller fjärrkontrollen. Storebror var intensiv men inte alls såhär. Min mamma påpekade dock idag att humöret går i arv
Om man har äldre modell av spis finns det små plastkåpor att sätta över vreden så är det fredat även under tiden man lagar mat och inte barnlås funkarMmm, det där ja! Här är det mycket gråt och skäll när hon inte får ha våra mobiltelefoner (hon gillar att hon är bakgrundsbild på min, och tyvärr är hon mycket förtjust i lösenkodsskärmen...), men även allt annat som är minsta lilla farligt eller förbjudet. Glasflaskor, snusdosor, tomburkar. Oj vad upprörd hon blir, tårarna sprutar. Men hon är som tur är inte långsint. Vi förstår fortfarande inte var hennes humör kommer ifrån eftersom båda föräldrarna är befriade från temperament (typ ) men jag skyller på mormor. Det är också väldigt kul att vrida på spisen. Som tur är finns barnlås, men det gäller att kolla allt när man väl tar bort låset för att använda spisen för det kan mycket väl vara så att ugnen står på 275 och alla plattor på tolvan
Om man har äldre modell av spis finns det små plastkåpor att sätta över vreden så är det fredat även under tiden man lagar mat och inte barnlås funkar
Vi hade det till vilda ettan. Även att ta bort vreden helt användes ett tag
Hittade de vi har, ifall ni eller nån annan i tråden får behovTyvärr tror jag att denna är för ny, men jag kan ha letat slarvigt. Än så länge är det okej, stänger köksdörren när det är grejer i ugnen och ingen vuxen befinner sig därinne men…
Lilla E fick minska dagsvilan från 1,5 h till 45 minuter för runt en månad sedan. Då gick det iaf natta på runt en halvtimme istället för 1,5h Hon skulle nog kunna minska ner lite till men vi avvaktar tills det ev blir mer "problem". Inatt vaknade hon och ville inte somna om, och när storebror höll på likadant i samma ålder var det ett tydligt tecken på att han sov för mycket på dagarna.Hur mycket sover era dagtid nu?
Vi har sedan 1 vecka tillbaka ett barn som inte vill gå och lägga sig som vi alltid gjort vid 19-19.30 samt vaknar efter någon/några timmar och vägrar somna om förrän efter 2-4 timmar.
Han har sovit 1,5 timme på dagen men nu har vi testat lite olika i helgen.
I fredags sov han 1 timme (gick inte att lägga förrän 22.30) igår 45 min och då gick det bättre men vaknade 04.00 somnade om 06.00 sov till 07.30. Idag fick han sova 45 min igen och va lite bökig att lägga vid 19.00.
Känns "taskigt" att ta bort sömnen så tidigt som 19 månader men jag orkar inte vara vaken på nätterna hela tiden.
Klara sover en timme på förskolan, hemma är vi lite friare men det brukar bli ungefär samma tid +/-15 minuter. På helgen sover storebror på 3,5 år också en timme för att vi föräldrar ska få lite tid att andasHur mycket sover era dagtid nu?
Vi har sedan 1 vecka tillbaka ett barn som inte vill gå och lägga sig som vi alltid gjort vid 19-19.30 samt vaknar efter någon/några timmar och vägrar somna om förrän efter 2-4 timmar.
I fredags sov han 1 timme (gick inte att lägga förrän 22.30) igår 45 min och då gick det bättre men vaknade 04.00 somnade om 06.00 sov till 07.30. Idag fick han sova 45 min igen och va lite bökig att lägga vid 19.00.
Känns "taskigt" att ta bort sömnen så tidigt som 19 månader men jag orkar inte vara vaken på nätterna hela tiden.
Hur mycket sover era dagtid nu?
Heja E!Äntligen går min lilla E
Hon tog sina första steg för omkring en månad sedan men sen har det gått trögt. Men idag och igår lossnade det lite mer, tack vare applåder och ivrigt påhejande av mig, storebror och mormor och morfar.
Hon går på tå än men sätter ner hälarna när hon står stilla. Lite vingligt, men nu märks det att hon börjat våga och testa mer.
Äntligen går min lilla E
Hon tog sina första steg för omkring en månad sedan men sen har det gått trögt. Men idag och igår lossnade det lite mer, tack vare applåder och ivrigt påhejande av mig, storebror och mormor och morfar.
Hon går på tå än men sätter ner hälarna när hon står stilla. Lite vingligt, men nu märks det att hon börjat våga och testa mer.
Äntligen går min lilla E