Silver Girl
Trådstartare
Om man bor så förstår jag att man behöver större motor.Jag flyttade till bergen i Norge efter att ha bott på närkeslätten. Bilen byts ut för att den knappt orkar upp för backarna...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man bor så förstår jag att man behöver större motor.Jag flyttade till bergen i Norge efter att ha bott på närkeslätten. Bilen byts ut för att den knappt orkar upp för backarna...
Det låter SÅ kul Minns fortfarande hur kul det var med en RS5 som hade 550hk V8, men eh, den bilen är ju något tyngre. Hade så gärna jobbat med att testköra bilar... Borde egentligen kolla upp det (inte för att jag har någon förhoppning om att få köra värsting-bilar dagligen, utan mest bara för att jag verkligen trivs med att köra bil).
Nu kan jag extremt lite om sånt där, men visst är det lite mer parametrar som har betydelse än enbart hk?
Oavsett har jag en bil som väger närmre 2000 kg och har 120 hk. Noll problem att komma upp snabbt i hastighet på motorväg, den svarar bra och jag upplever den absolut inte slö. Och då hade jag en innan på 1600 kg och med 220 hk… Visst, den var betydligt piggare, men mer än nödvändigt, om man säger så. Enda skillnaden jag upplever som ”begränsar” nuvarande är väl vid tighta omkörningar, då var tidigare bilens pigghet en stor fördel. Men såna omkörningar undviker jag oavsett så det är inget som påverkar mig.
Nuvarande är dock elhybrid (automat), om det har betydelse för något.
Sen håller jag med övriga om att 163 hk verkligen inte är svagt på något sätt till en normal kombi, skulle ha svårt att tro att det ens är värst begränsade om man drar hästsläp i normala förhållanden?
Apropå seg hade jag en lånebil när min var på verkstad. Fick låna en citroën (cactus?)Det ska kännas bra. Provkör ordentligt och testa olika situationer. Jag har en 2.5 liter, 167 hk, 1900kg, den är rolig och det händer lite när man gasar på, utan att vara rallybil. Bra spann på växlarna så man inte behöver hålla mer i växelspaken än i ratten. Provkörde en 2.0 liter med 150 hk, och tyckte inte det skulle vara så stor skillnad men oj vad fel jag hade. Inte kul, växla hela tiden och tja, bara segare.