hjälp, hästen är sjuk.

Sv: hjälp, hästen är sjuk.

ingen dunkande puls vid kotorna. han vänder sej & går runt med alla 4 benen i boxen. så fång är det nog inte.

vi har inte huggormar här & inte heller några giftiga växter.

ja, veterinären har vart ute i morse. tror att det är akut erlichios & han går på antibiotika nu. tempen har redan sjunkit lite, men han är fortfarande väldigt hängig. massa prover är tagna & nu är det bara till att vänta & se vad dom visar & hålla tummarna för att han snart blir bättre.

Håller tummarna för att han blir bra.
*Viker upp byxbenen och ber en kort bön.*

Kan det vara fång? Verkar han öm i framhovarna? Byter fot ofta när han står? Då ska du genast ta bort honom från betet och ringa vet.

usch då! våran häst fick samma skit en gång, han hade dock inte lika hög feber och inte lika allmänpåverkad. men det kan ju variera... Min häst hade 42 grader i feber en gång! fast det var i fluensa.. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: Habina
·
Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 814
Senast: Capybara
·
Hästvård Min häst har varit lite trött sedan de började gå på bete (dagtid, inne på natten) för ca en vecka sedan. Både hon och hagkompisen har...
Svar
8
· Visningar
2 635
Hästvård Jag har för första gången i min 25-åriga hästägarkarriär en förkyld häst :nailbiting: - liite (0.2 - 0.4 grad) förhöjd temp, en massa...
Svar
14
· Visningar
8 708
Senast: MorvanMorr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix