Behålla skorna på

Sv: Behålla skorna på

Hmm har du haft Easy Boots ovanpå de vanliga skorna? Jag har nämligen ett par oldmacs som jag funderar på om man kan ha ovanpå de vanliga skorna för att förhindra tappskor. Det står ju att man inte ska ha det men det är väl bara för att de slits fortare då? Kan inte bara ha de eftersom sulan på hästen är för mjuk och slits sönder...

Till trådskaparen: Mycket beror faktiskt på hovslagaren mina hovar är bättre men tappskor kommer ändå och då ryker tyvärr hoven också. Har avverkat 5 hovslagare alla utbildade. Det jag har märkt ger skillnad är Enzion men jag började med det i januari och det är lite dyrt men billigare än fyramiljoner tappskor. Keratex gav inte något resultat för mig, men jag hade oljat hovarna inom tre månader från det jag började och det kan ha påverkat...

Sv: Behålla skorna på

Jag har provat ett par hovslagare under åren och till och med skott honom på klinik. Så det spelar alltså inte så stor roll om jag byter. Däremot får han numera tillskott som har gett resultat men den hagen han går i är HOPPLÖS! :smirk:

Han har i alla fall haft skorna kvar hittills och jag har gummiboots på honom. Får se om det går vägen tills man kan byta hage.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Stergo
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
630
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix