Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jessica skrev:Jag lägger inga aspekter på själva inlägget men jag såg ett program på "Animal Planet", där Kelly Marks (tror jag) skulle "tämja" vildhästar i Afrika. De hästarna levde i öknen och de hade ett vattenhål dit de gick för att dricka. De kom till vattnet var 30-40de timme för att dricka. Men då drack de antagligen rejält också.
Det fick i alla fall mig att undra om vi inte är överdrivet hysteriska med att ha fri tillgång till vatten åt hästarna, dygnet runt.
Självklart tycker jag att de ska ha tillräckligt med vatten i boxen, gärna 25-30 liter i hink samt vattenkopp.
Jag tror att hästar inte behöver ha vatten så ofta som vi tror men de behöver definitivt en viss mängd. Får de inte vatten i hagen måste de antagligen ha obegränsad tillgång i boxen. Och inte bara vattenkopp, för den orkar de ofta inte dricka tillräckligt ur.
Får de bara i sig sina 30-60 liter varje dygn så spelar det inte så stor roll när på dygnet de dricker.
mvh Jessica
Men det var värst vad trevlig du var dåBison skrev:låter som en oerhört inteligent människa...INTE