Tvättning av häst

Sv: Tvättning av häst

Jag brukar för det mesta använda grönsåpa, ibland även ett hästschampo, men har glömt vad märket heter :(

Hexocil, Lactasyd eller Renons schampo. Funkat bra. Och i vissa fall när det misstänks nå kryp i pälsen har vi tvättat med ivomec upplöst i vatten. :)

brukar använda grön eller gulsåpa, billigt å bra!
jag har oxå funderat på vad de e för skillnad på gul å grönsåpa.
läste på flaskorna men vad jag kunde se innehöll de samma saker??? kanske bara är olika färgämnen, vad nu det är bra för??

isabelle_regina skrev:
brukar använda grön eller gulsåpa, billigt å bra!
jag har oxå funderat på vad de e för skillnad på gul å grönsåpa.
läste på flaskorna men vad jag kunde se innehöll de samma saker??? kanske bara är olika färgämnen, vad nu det är bra för??

Det är ingen som helst skillnad på grön eller gul såpa, däremot så finns det "traditioner" som gör att folk köper en viss sorts såpa alltså tillhanda håller Grumme bägge färgerna... De har försökt att sluta med en men då blev det rama skri och telefonterror...

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat