Tvättning av häst

Sv: Tvättning av häst

Jag brukar för det mesta använda grönsåpa, ibland även ett hästschampo, men har glömt vad märket heter :(

Hexocil, Lactasyd eller Renons schampo. Funkat bra. Och i vissa fall när det misstänks nå kryp i pälsen har vi tvättat med ivomec upplöst i vatten. :)

brukar använda grön eller gulsåpa, billigt å bra!
jag har oxå funderat på vad de e för skillnad på gul å grönsåpa.
läste på flaskorna men vad jag kunde se innehöll de samma saker??? kanske bara är olika färgämnen, vad nu det är bra för??

isabelle_regina skrev:
brukar använda grön eller gulsåpa, billigt å bra!
jag har oxå funderat på vad de e för skillnad på gul å grönsåpa.
läste på flaskorna men vad jag kunde se innehöll de samma saker??? kanske bara är olika färgämnen, vad nu det är bra för??

Det är ingen som helst skillnad på grön eller gul såpa, däremot så finns det "traditioner" som gör att folk köper en viss sorts såpa alltså tillhanda håller Grumme bägge färgerna... De har försökt att sluta med en men då blev det rama skri och telefonterror...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama