Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej.. Jag tror jag har blivit riktigt knäpp :S Lilla islandshästen jag tar hand om är mitt allt, hon är det bästa jag har! Gör allt...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: Balderum
·
Foder & Strö Är kvoten mellan MJ och Smrp för hög om den ligger på 7.8? Ja jag vet att den ska ligga runt 6 men är det alldeles knasigt med den kvoten?
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Egonson
·
Hästvård Ja det har min vallack fått... Han var lite röd i ögonen igår så jag satte på ett flygskydd. (Vitt heltäckande) Idag när jag tog av...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: ghost
·
B
Hästvård Vet ej om det är på rätt forum men testar ändå. Till saken: Det är så att vi (jag och min syster) har en kalblodstravare sto på 26 år...
2
Svar
21
· Visningar
1 767
Senast: Becca85
·
B
Foder & Strö kan man ha en häst som äter enbart halm som grovfoder? dvs om den äter halm med god aptit (och man har MYCKET och billigt foderhalm)...
Svar
12
· Visningar
1 635
Senast: fejko
·
F
Hästvård Detta är säkert världens dummaste fråga, men jag behöver svar på den ändå ;) Min häst pink luktar väldigt mycket ammoniak. Stallets...
Svar
8
· Visningar
1 938
Senast: Pigan
·
B
Foder & Strö Ja, hur gör ni med det? Får hästarna i sig tillräcligt med näring av bara gräset? Eller ger man dom lite extra av nånting då och då...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Geisli
·
Hästvård Hejsan! Håller på att bli tokig... Min häst kliar och kliar sin svans, har fått en kal fläck på svansroten pga allt kliande... Sliter...
2
Svar
26
· Visningar
5 647
Senast: Joyride
·
Hästvård Tar mig friheten att starta en egen tråd. Ville visa min häst som nu är barfota och är ju inte riktigt perfekt i fossingarna (nähä?)...
Svar
14
· Visningar
2 235
Senast: Toffel
·
Hästvård Nu har min häst fått fång :( tyvärr. Hon ska stå inne tills smärtan gett med sig (ca 4-7 dagar trodde vet). Sedan ska hon ju få gå ute i...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: arabia
·
I
Hästvård När hästen vaccinerades sist glömde jag vaccinationsboken hemma :o Fick då en lapp från vet. Nu är den lappen borta... :crazy...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Görel
·
U
Hästvård Är det någon som kan tipsa om ett träningsprogram efter behandling för knäledsinflammation?
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Tasja
·
N
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt nu. Hur ska jag behandla hästen efter riktigt hårda pass, alltså muskelmässigt. Tänker speciellt nu på...
Svar
5
· Visningar
1 730
Senast: fälttävlansnörd
·
Foder & Strö Vad kostar Krafft Müsli samt Krafft Protein?
Svar
2
· Visningar
1 773
Senast: pinky
·
Hästvård Min häst har vrickat sig i hovleden och ska nu gå i konvalescent hage i 7 veckor (!!!) och han får därför inget krafftfoder pga att...
Svar
8
· Visningar
963
Hästvård Vad har era hästar för skor?? Hur skos dom med andra ord.. Hur höga e dom o vilken skostorlek har dom??? Funderar på om en häst med...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: Lazio
·
M
Hästvård Hej! Är det fler än jag som är tvugna att ta in hästarna under dagarna nu på högsommarn? (Pga värme o broms) Det är inte heller...
2
Svar
26
· Visningar
1 556
Senast: Move_Over
·
E
Hästvård Jag hyr en häst, och efter att jag galopperat ca 1 ½ varv så börjar hon hosta. Jag tror att det är för att hon inte har så bra...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Egonson
·
Hästvård Min pålla har väldigt djup mittstrålfåra - framförallt på framfötterna. Det har oxå påverkat strålen så fåran börjat vandra "uppåt" om...
Svar
7
· Visningar
3 742
Senast: Stopek
·
Foder & Strö Vårt bete är väldigt övervuxet och står i full blom på gränset till att vara överblommat. Hur är det med proteinvärdet? Sjunker de...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: ecssory
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama