Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Min häst går på bete och har saltsten och får mineraler men hon äter jord!! Varför?? :confused: Fler som har hästar som gör detta...
Svar
8
· Visningar
1 512
Senast: Snobben
·
Hästvård För ca två månader sålde jag min underabara fyraåriga mara Charlie, världens underbaraste ponny, hade haft honom i tre år men tyvärr så...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: Bison
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av hickande hästar?
Svar
8
· Visningar
994
Senast: AnnaKarinA
·
B
Foder & Strö Vad är det för skilnad på guld resp vanlig havre? Hoppas någon kan svara :)
Svar
2
· Visningar
1 527
Senast: Majjijann
·
Foder & Strö Eftersom de flesta tillverkare av glucosaminpreparat har helt värdelösa hemsidor så frågar jag här! Vad ger ni för sort, och vad är det...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: Hannely
·
N
Hästvård Msm-kräm är tillbaka på stc:s lista, varför var den bara borta 1 månad, någon som vet vad som gäller (säkert 100%) ang.MSM. :confused:
Svar
11
· Visningar
1 494
Senast: martha
·
Foder & Strö Jag har någon gång hört att man inte ska använda nyskördat hö fören det har legat i tre månader. Snälla, kan någon dementera eller...
Svar
17
· Visningar
1 780
Senast: Zandrah
·
H
Hästvård Är detta bärrandsröta som syns på hoven nedan? Eller vad kan det vara? Tilläggas ska att hoven har börjat flika sig från skåran, stora...
Svar
6
· Visningar
1 629
Senast: Bibi
·
K
Hästvård Någon som hört att dräktiga ston läker skador bättre än normalt? (Ryktet kommer ursprungligen från en veterinär för länge sedan.)
Svar
3
· Visningar
745
Senast: knasan
·
Hästvård Ja, det är så hett nu om dagarna! Bara man står i solen blir man alldeles matt, hur går det då för hästarna som har både päls och står...
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: skuggi
·
E
Hästvård Hej! Har precis varit nere i Camargue och fotat en massa hovar. Det är alltså hästar som går ute i flock på ytor om ca 5 ha/häst...
2
Svar
30
· Visningar
2 698
Senast: Elisabethh
·
1
Hästvård Jag har en fråga ang hovar jag skulle behöva få svar på. De översta ca 2 centimetrarna på min häst hovar är liksom vågiga, som en...
2
Svar
21
· Visningar
10 739
Senast: kalamare
·
C
Hästvård Hur har ni andra lagt upp träning efter att hästen har haft fång, och efter hur lång tid. Berätta gärna hur ni har kommit i gång...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: Millz
·
T
Foder & Strö Hur går man tillväga om man vill göra en hö analys och bor i sthlm? :bow:
Svar
3
· Visningar
870
Senast: älgen
·
Foder & Strö Min nya häst (unghäst 4 år) är dåligt musklad "överallt". Hon kom från Holland för en månad sedan och jag misstänker att hon inte fått...
Svar
3
· Visningar
806
Hästvård Har idag fått konstaterat att min häst med största sannolikhet är allergisk mot pollen :cry: (bukandning/ökad andningsfrekvens, vidgade...
Svar
10
· Visningar
2 424
Senast: sture
·
Hästvård I april fick min häst en blödning på förstärkningsbandet. (Konstaterat vid UL.) Ingen behandling, veterinären sa att det var bara att...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: CosmicQueen
·
M
Hästvård Vad är egentligen ligament o vad fyller de för funktion? Har en pålle som blivit behandlad i kotleden, vilket hon blev mycket bättre...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: nannaxa
·
T
Foder & Strö alltså, hur gör man? det är väl som med människor, bränna mer än man tar in. likväl är det "MAT" folk säger när man behöver hjälp med...
Svar
17
· Visningar
1 801
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min shetlandsponny fick fång i söndags. Veterinären var ute och gav henne antiinflammatoriskt och b-vitamin. Vi fick nått pulver som vi...
Svar
7
· Visningar
1 171
Senast: Amica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama