E
Elisabethh
Sv: Foto "vilda" hovar
Nej ingen häst var halt vad jag kunde se (men det var förstås inte det jag kollade efter
) alla var friska och pigga. Jag tycker också att en del ser ut att ha lite understuckna trakter men ska få bedömt av min hovslagare om en månad så då får vi se vad han säger. Fast generellt tyckte jag att hästarna hade låga trakter och den hovform som jag ofta hört är normal för vildhästar, förutom då att hovarna blir bredare och mer hovvägg.
25-30 år brukar man säga att de lever. Stona som har levt hela sitt liv i frihet och fått föl varje år dör vid 25 ungefär. De låter dem gå i frihet tills sista dagen så länge hästen inte lider och sen plockar man hem kroppen eftersom man inte får låta dem ligga hur som helst.
Nej ingen häst var halt vad jag kunde se (men det var förstås inte det jag kollade efter
25-30 år brukar man säga att de lever. Stona som har levt hela sitt liv i frihet och fått föl varje år dör vid 25 ungefär. De låter dem gå i frihet tills sista dagen så länge hästen inte lider och sen plockar man hem kroppen eftersom man inte får låta dem ligga hur som helst.