Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård och inget som helst foder de första tre dygnen är den rätta behandlingen vid konstaterat fång fick jag veta idag. Vad tycker ni?
2 3
Svar
41
· Visningar
2 866
Senast: Bubbla
·
A
Foder & Strö Jag ska åka iväg på kurs på måndag och är borta en vecka med min pålle, men jag har krångel med foder! Det är så att hon går nu på...
Svar
17
· Visningar
1 174
Senast: Arsozah
·
V
Hästvård Om man kan se revbenen lite grann är hästen smal då? eller?
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Gnist
·
Hästvård Min häst är halt, har vart det i 2 dagar nu. När hon kom var hon verkad alldeles för lite, av en "självlärd" hovslagare. Vi såg direkt...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: Lazio
·
K
Hästvård Vår skimmel andas häftigt mitt på dagen när hon står i hagen. Kan det bero på värmen? Hon står i solen fastän att det finns skugga...
Svar
9
· Visningar
3 889
Hästvård jag som alltid har klarat mig från skador på "mina" hästar har nu åkt på att min senaste häst blivit halt.... Jag köpte henne för två...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: mag
·
A
Foder & Strö Ska man ge selentillskott även på betet? Andra mineraler finns ju i gräset, men eftersom vi har selenbrist i hela landet så borde man ju...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Inte_Ung
·
F
Hästvård HJÄLP! vad ska ja göra. jag bor högt upp i norrland. och vi har hur mkt som helst med mygg och knott. vi har nog aldrig haft så här...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: bapro
·
V
Hästvård Jag har läst lite gamla trådar men hittade inget bra svar... Hästen blödde näsblod för fyra dagar sedan. Det var inte mycket, det hade...
Svar
9
· Visningar
3 342
Senast: vrålet
·
I
Hästvård Hej Alla! Här i Skåne är det jättevarmt och soligt nu och har varit det några dagar. Det ska visst bli nästan 30 grader om några dagar...
Svar
12
· Visningar
3 375
Senast: immabelle
·
A
Hästvård Jag som är norrlänningn måste få ställa några frågor. i februari 04 började min häst halta på höger bakben. Jag var osäker på vilket...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Undrar bara lite hur ni gör med diverse saker som avmaskning och vad ni vaccinerar era hästar mot och vid vilka tidpunkter samt hur...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: Aliche
·
Hästvård guuud min häst har fått en jätte stor bölt liknande sak vid saldegjorden alöltså den är jätte stor! kan det vara ett getinbett? dom...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: Mjola
·
P
Foder & Strö Har en liten fråga. Kan hästar äta lönn? Eller smakar det illa?/P. :cool:
Svar
7
· Visningar
3 427
Senast: emma74
·
E
Foder & Strö Tänkte skicka in höet på analys för första gången iår..Vilka olika företag finns de? Priser? Vilka e bäst? För, nackdelar med dom olika?
Svar
19
· Visningar
1 560
Senast: Sweet
·
C
Hästvård Vet en häst som inte har mer än tre tagel i sin svans vilket är lite tråkigt både utseendemässigt och funktionellt. Har sett många som...
2
Svar
26
· Visningar
5 608
Senast: Marna
·
Hästvård Hej! Nu har ett nytt litet fölsto kommit, en nordsvensk travare! Jättegullig och lik vår Busan! :) Märkte dock att jag tyckte hon (den...
Svar
9
· Visningar
925
B
Foder & Strö Ja detta är juh konstigt egentligen.. låt oss säga att jag kan välja mellan hö och hösilage, värdena per kg TS är exakt likadana...
Svar
17
· Visningar
3 204
Senast: Stall Olitten
·
C
Hästvård hästen min blev akut dålig i lördags kväll. han fick plötsligt väldigt hög feber, över 41 grader, va hängig, slö, stel, ovillig att röra...
Svar
10
· Visningar
1 296
Senast: majja22
·
Hästvård Hej Jag såg idag att det droppar vätska ur min hästs näsborrar. Det ser ut som vatten, klart och rinnigt. Han brukar alltid vara...
Svar
4
· Visningar
1 784
Senast: satanic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama