Gammal häst, men pigg

Sv: Gammal häst, men pigg

Har du tagit dig en riktigt ärlig funderare på om det faktiskt kan ligga något i kritiken? Om det gällde någon annan häst än er, skulle du då lita mest på de som tycker det börjar bli dax att lägga av eller de som tycker ni ska fortsätta rida? Det är så fruktansvärt lätt att bli hemmablind och jag har sett mer än en halt eller ryggöm häst (enligt min åsikt) som ägaren bedyrar är fullt frisk, likaså har det hänt att andra sett saker jag själv missat.

Om du kommer fram till att kritiken är obefogad håller jag med om att det är bättre att hålla igång om hästen är frisk. Hela tiden måste du förstås vara uppmärksam på om det kommer några nya tecken på åldrande smygande. Trots allt finns det ju ingen exakt gräns när det är dax att sätta stopp och de flesta hamnar nog i praktiken i att låta det gå aningen för långt för att verkligen vara övertygade om att man verkligen är vid vägs ände.

Sv: Gammal häst, men pigg

Tack till ALLA för era svar.
Och Lena_B jag förstår vad du syftar på och har själv sett sådant. Men den personen son tyker att vi ska ta bort henne har inte ens sett hästen på månader. Personen har alltså inte en hum om hur hästen mår och ser ut.

Våra stall kompisar som ser henne varje dag och även när hon rids tycker inte att hon är dålig på något vis. Inte ens stel var hon när hon var ute och en av tjejerna kollade bennen på henne. Lite stel var hon väl klart hon ät ju 26, men ändå.

Skönt att få det svart på vit. Att ni andra tycket som vi är skönt. Så att man får det bekräftat att man gör sitt bästa för sin bästa vän......
Tack ännu en gång.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 473
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Hej. Har en gammal häst som tyvärr magrat ur en hel del och har även sista tiden tyckt hovslagaren är jobbig (speciellt bakhovarna). Hon...
2
Svar
24
· Visningar
2 952
Senast: Bapelsin
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka