Fler än jag.....?

Sv: Fler än jag.....?

Jag ger dem inte så mycket hö, utan de timmar de är ute så får de i sig rätt mycket.

För 2 av hästarna så har det nästan varit bra för de var superfeta.

Men du hade en god ide :idea:
Börjar de tappa för mycket så ska jag slå gräset till dem.

MEN nu har även jag beställt från N*****s och hoppas att det hjälper att spraya dem. Här har INGET annat broms/knott medel hjälpt :devil:

Ja, jag vet inte hur jag ska göra med mina, man undrar ju om häststackarna ska behöva bo inne hela tiden?
Mina har varit inne dom senaste nätterna för vi har haft så sjukt mycket mygg så det har inte gått att sitta ute på dagen heller.

Hästarna har varit helt fulla i dem på kvällen och varit jätteirriterade!
Men vips! för 2 dagar sedan kom det plötsligt massor av bromsar också! så vad sjutton gör jag nu?
De har så mycket switch på sig som går och ändå blir de bitna, de kan ju inte stå inne dygnet runt!!

Jag vet ta mej tusan inte vad jag ska göra nu!! :eek:

Mina går ute dygnet runt. De har givetvis tillgång till skugga och har även skog och ett vind och regnskydd och gå in i. När det är riktigt varmt är de ofta in i skogen och betar eller står i vindskyddet.

Jag gick upp och släppte ut mina vi d 03.3o i morse, och då var det perfekt , men när jag kollade dem vid 7 tiden så ville dem in, mygg så man kunde dra av med svettskrapan, sen släppte jag ut dom en timme senare, och då kunde de vara ute till 10.30 sen var bromsen hemsk.
Jag hoppas det bara är en kläckning just nu för blir det som förra sommaren känns det nästan som om jag int ekan ha dem hemma.

Mina kommer in 4-5 timmar under dagen när det är som värst. Står och väntar på mig vid grinden. Då får de sitt kraftfoder och tillskott och en pytteliten tuss hö. Kommer ut framåt sena eftermiddagen beroende på hur jag jobbar. Är det mulet så går de ute hela tiden.

Jo det kan ju bli problem då om man vill ha hästarna inne på dagarna.

I mitt stall är det bara jag och en tjej till som har hästarna inne på dagarna så vi turas om, kruxet är bara att jag jobbar 7-16 och hon likaså. Så antagligen kommer det väl bli så att hästarna får stå inne den tiden vi jobbar, och det blir väl jag som får åka upp och ta in dem innan jag sticker till jobbet.. :crazy:

Usch...idag va det hemslt mycket broms....jag va ute vid 20.00 o red släppte ut hästarna vid 22.00 nästan...pust :crazy:

Men de små rackarna ger sig ju inte bara på hästen utan även på oss människor.....nån som provat 4ess salva? Det är faktiskt riktigt bra att stryka på på de känsligare ställerna...

Hälsningar Malin

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix