Bra flug-/myggmedel!?

Sv: Bra flug-/myggmedel!?

_Runaway_ skrev:
Har inte märkt något negativt på hästen av sprayen.

Fast vissa hästar svullnar på de områden som sprayas, så något konstig är det nog i den. Min valack fick valkar av detta medel, först trodde jag att det var fettvalkar. :eek: Men sen dök det upp flera hästar med samma symtom i samma stall, och när vi slutade med RB förvann också valkarna/svullnaderna.

Sv: Bra flug-/myggmedel!?

-lån-

Läste en artikel i Råd och Rön om fästingmedel (för hundar visserligen men de innehåller ju i stort sett samma sak) och det var en hund som ägarna använt ett visst medel på i flera år och inte märkt något, men sedan en dag var hunden som tokig och kliade upp stora sår och de fick tvätta den 5 gånger innan det blev bra, sedan slutade de givetvis med medlet och symptomen kom inte till baka.

Man skulle tydligen akta sig för medel som innehåller till exempel kattmynta och cederträ med mera.. Finns ju en del medel på marknaden för hästar som innehåller detta, tex Effol. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! hoppas tråden hamnade rätt, är ny här. Nu är det såhär: hästen jag tar hand om/ är medryttare på just nu är ett halvblod på 9 år...
Svar
11
· Visningar
1 617
Hundhälsa Vovven som kom för några veckor sen visade sig ha en långgående öroninflammation:down: Han har inte visat nån smärta men var lite låg...
2
Svar
31
· Visningar
7 547
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar