Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Hej! Min häst fick ett sticksår innan midsommarhelgen och veterinären var ute. Jag fick då recept på pencillin, (jag tror att det heter...
Svar
19
· Visningar
3 468
Senast: dolpina
·
X
Foder & Strö Vart sjutton ska man vända sig för att få tag på folk som säljer hö eller helst hösilage?? Har hört mig för lite för jag skulle helst...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: skuggi
·
Foder & Strö När i dräktigheten börjar man ge fodergiva och mineraltillskott beräknat på behovet för dräktiga ston? Tidigt i dräktigheten behövs väl...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Vi fick hem våra 20 rundbalar hö på ca 200kg/styck igår(rena träningen för mig & syrran & rulla in då bonden ställt det utanför ;) )...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: Snobben
·
O
Foder & Strö Undrar om det är någon som har bra koll på detta med vete och havre halm. Vad har ni för erfarenheter med dom olika halmsorterna...
Svar
8
· Visningar
3 095
Senast: Nova
·
R
Foder & Strö Hejsan! Jag undrar hur/med vad ni utfodrar era avvanda föl med vid höstkanten? Än är mitt föl enbart 3 mån, men jag funderar på vad jag...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Magdalena
·
R
Foder & Strö Kommer få ett kraftfullt hösilage i år så jag är lite konfunderad över vad jag ska ge mer för att de inte ska bli för feta! Mina två...
Svar
6
· Visningar
1 943
Senast: pinky
·
Hästvård Valde att lägga min fråga här...trots att den kanske egentligen passar bäst på hästvård...men vill ha svar som är fölrelaterade...
Svar
4
· Visningar
4 028
Senast: Pisan
·
Hästvård Unghästen skoddes för 1½ vecka sen, och jag vetefan om hovis var full när han nitade eller vad det är, men idag hittade jag henne på...
Svar
13
· Visningar
1 395
Hästvård Vet ej om denna tråd ska vara här eller nån annanstans, provar här iaf. När man "tryckte" lite på spenarna på mitt förra sto, kom det ut...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: Move_Over
·
Z
Hästvård Min häst har ev detta. Fått en spark förra veckan och ett litet sår med en liten svullnad var det när jag kom till stallet. Gjorde rent...
Svar
7
· Visningar
6 815
Hästvård Har nyligen bytt hovslagare då våran gamla paja ryggen och fick sluta. Men hovarna ser rent f*rj*vliga ut! Han drog av skorna (dom går...
Svar
15
· Visningar
1 285
Senast: Mirre
·
Hästvård dela med mig av min ponny´s sommar eksem, hon har tidigare år haft grovt eksem :cry: . men i år har vi behandlat henne med följande...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Move_Over
·
Hästvård Hej islandsfolket. Jag har fått veta att min häst har fått spatt som är ganska långt gången och fått rådet att ta bort honom. Nu vet jag...
Svar
15
· Visningar
1 297
T
Hästvård Hur ofta är det egentligen man ska avmaska, är lite osäker :smirk: Om ja avmaskade innan betet (11 juni), när ska ja då avmaska igen...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: pimy
·
Hästvård Min veterinär var ute idag då min lilla märr blivit sämre igen. Han menade att knäbanden (något ligament i knäna?) var uttöjda och...
Svar
6
· Visningar
2 866
Senast: majola
·
Hästvård Nu trorjag min häst håller på att bli knäpp. Hon har ju som sagt kliat sig en del så hon fick ett insektstäcke.. vilket hon fick skav av...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: orion_x
·
K
Foder & Strö ska iväg nu en vecka på semester och har ett litet problem med hästarna. har ingen som kan ge hästarna hö morgon och kväll (vårat bete...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: 95johsv
·
S
Hästvård Min häst reagerar lite när man drar längst ryggmusklerna? Jag har fått höra att alla hästar kan reagera LITE? Och han reagerar lite...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: kryptisk
·
Foder & Strö Undrar hur mycket er häst i genomsnitt kostar just när det gäller foder, per månad? Vad fodrar ni då med? Vore lite intressant att...
Svar
6
· Visningar
1 411
Senast: _Peplis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama