Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Om man har en välpassande sadel men ändå vill lägga ngt under i förebyggande syfte och för stötdämpande effekt, vad är då bäst att ha...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: jenn1e
·
M
Hästvård Jag blev lite förvirrad nu... :o Är det två dagar hästen bör vila efter vaccination eller är det mer :confused: :confused:
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Vimsan
·
J
Hästvård Varmblodet som tidigare har haft problem med ryggmusklerna efter att hon gick omkull i hagen, blivit behandlad med massage och laser...
Svar
5
· Visningar
649
Senast: janta
·
Hästvård hejsan. Jag vill skicka min häst på undersökning för jag tycker det går lite knaggligt, och hovisen sa idag att han tyckte hon...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: miamiamia
·
S
Foder & Strö Hejsan! Någon som har förslag på något smakligt foder som är snällt för magen till häst som tappar fort under sensommaren? Ska...
Svar
7
· Visningar
795
Senast: Sax!
·
F
Hästvård Min häst tappade igår en baksko där hon även har en sulla. Hovslagaren kommer på måndag. Men så idag tog jag ut för att tömköra lite...
2
Svar
23
· Visningar
3 594
Senast: popeye
·
A
Hästvård vad är det egentligen för skillnad?
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: Raeman
·
Hästvård Jag trodde att jag kunde det mesta om denna äckliga sjukdom nu eftersom ena hästen hade just ehrlichios för två år sedan. Men jag hade...
2
Svar
31
· Visningar
2 198
Senast: Corax
·
M
Foder & Strö http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050718/KRISTIANSTAD/107180680/1338 Respons?
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Gnist
·
F
Foder & Strö Min Missy har gått och blivit för tjock. Så nu måste jag få ner henne i vikt rätt snabbt. Får des värre inte öka motionen. Hon...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 347
Senast: redrud
·
M
Foder & Strö Hur mycket kostar en säck Krafft Grund? Någon som vet ?! Vart kan man hitta bra information om foder och foderstater för häst på nätet?
Svar
4
· Visningar
684
Senast: Fabbe
·
Hästvård Hur mycket salt ska det vara på en liter vatten? Hoppas på ett snabbt svar! Mvh Angelina
Svar
1
· Visningar
2 815
D
Hästvård hur hjälper man sin häst mot detta?någon som vet nått bra medel ellr liknande,något som kan lindra vid själva bettet..testat...
Svar
6
· Visningar
3 664
Senast: Salandge
·
Hästvård Vet inte riktigt under vilket forum detta passar? Fick idag nya kontraktet på mina stallplatser av gårdens nya ägare, en karl som...
2
Svar
20
· Visningar
1 640
Foder & Strö kan hästar få kolik av för mycket betfor???? hur mycket brukar era hästar få?? finns det nått bra man kan ge hästen om den...
Svar
12
· Visningar
3 497
Senast: pimy
·
G
Hästvård När använder ni liniment och när använder ni kylgel??
Svar
12
· Visningar
2 620
Senast: splash
·
M
Foder & Strö Jag är lite nyfiken på vad det är för pris på Protexin, finns det någon tro som kan upplysa mig om detta?
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Millz
·
S
Foder & Strö Kan någon hjälpa mig med skillnaden på ensilage och hösilage? Vad är bäst och ge min lilla dam är svårfödd och kräver mycket smbpr. Stina
Svar
3
· Visningar
655
Senast: gejsa
·
G
Hästvård Jag har en minishettis på 3 år som jag idag upptäckte har nåt knepigt fel på sina bakben. Hörde ett ljud i varje steg när jag tömkörde...
Svar
4
· Visningar
1 238
Senast: Geisli
·
Hästvård Någon med erfarenhet som vill berätta allt de vet lite kortfattat?
Svar
5
· Visningar
1 784
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama