F
Fladde
Sv: Behöver banta!
Ställer sig på bakbennen får panik..
qodrofenia skrev:Varför inte då? vad händer då?
Ställer sig på bakbennen får panik..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
qodrofenia skrev:Varför inte då? vad händer då?
Har du testat att ha lite svartpeppar i den "äckliga" maten?Fladde skrev:Nja det är mäst gluckosaminen men det äter hon nog med lite morötter.
Humelibumlan skrev:Har du testat att ha lite svartpeppar i den "äckliga" maten?
Hästar älskar tydligen svartpeppar och jag har fått i en hel del ovilliga den mest "otäcka" mat med hjälp av några korn grovmalen svartpepparFladde skrev:Nej det har jag inte.
Men kan prova
Humelibumlan skrev:Hästar älskar tydligen svartpeppar och jag har fått i en hel del ovilliga den mest "otäcka" mat med hjälp av några korn grovmalen svartpeppar
Smart kan vara att lägga det i lite vatten, men var försiktig så det inte blir för starkt... menmed lite vatten får man smak på "mer" mängd...Fladde skrev:Tack för tipset det är värt att prova.
Att mata hästar med glukosamin är helt verkningslöst! Det är aldeles för stora molekyler för att en häst ska kunna ta upp dem via tarmarna. För tex människor och hundar, som är gjorda för att äta kött, fungerar det bra men till en gräsätare är det att kasta pengarna i sjön! Glukosamin måste injiceras för att hästen ska kunna tillgodogöra det. (Detta enligt Cecilia Müller, forskare på SLU)Fladde skrev:Nja det är mäst gluckosaminen men det äter hon nog med lite morötter.
AnnA_ skrev:Att mata hästar med glukosamin är helt verkningslöst! Det är aldeles för stora molekyler för att en häst ska kunna ta upp dem via tarmarna. För tex människor och hundar, som är gjorda för att äta kött, fungerar det bra men till en gräsätare är det att kasta pengarna i sjön! Glukosamin måste injiceras för att hästen ska kunna tillgodogöra det. (Detta enligt Cecilia Müller, forskare på SLU)
Fladde skrev:Gluckosamin är jätte bra!
Ni har väl bara hört nån säga det på nån föreläsning..
Som jag hört nån säga att på en föreläsning om sadlar Appaloosa sadlar ska förbjudas
AnnA_ skrev:Ja, det är jättebra om det injiceras! MEN hästen kan inte ta upp det via maten. Det är därför man får sprutor och inte pulver utskrivet av veterinär.
AnnA_ skrev:Skumt! Vi fick sprutor. Och jag har hört från flera håll att hästar inte kan ta upp det via tarmarna. Vore intressant om någon har nån säkrare referens angående detta?
true_blue skrev:Din häst har ju haft mycket problem, vore ju bra om du fick helt klarlagt hur det hänger ihop!!!