Sv: Behöver banta!
jag har en 3 årig foderutbildning de får räcka
Som jag dessutom fick MVG på
Nu är de som så att en häst inte äter sig mtt efter hur månag kilo den får utan efter en viss tid..Hästar har ett mönster som de lever efter och den kan du inte ta bort sen får du säga vad du vill
Minst 2 timmar säger man att en häst ska behöva äta för att uppnå mätthetskänslan och hur mkt en häst ska ha i kilo är alltså helt beroende på hur fort hästen äter!
Ett superduperhör som innerhåller supernäring och du kan bara ge max5 kilo av de för ananrd får hästen i sig för mkt näring och protein.. vad har ajg för nytta av ett sådant superhö när jag ska banta hästen??
De bästa är om man kan ge ett hö av lite sämre värden på i proteinet men de övriga är bra värde på..
Ett smrp på mellan 25 och 35 per kilo. Och amn akn ge hästen fri tillgång på höet ist för att hålla på och ge 4 kilo som trådskaparen gör och hästen får svältkänsla och står med tom mage allt för länge!
Om inte du visste de så är hästens mage gjorda för att ÄTA dygnet runt i stort sett.. Att slänga åt en häst 2 kilo hö på morgonen lite kraft i krubban och sedan slänga ut hästen i en grushage och ta in den vid 16:00 är rena rama döden för en hästs mage!
Undrar just VEM de är som behöver en påläsning om hur hästen funkar
Jag har aldrig haft en överviktig häst och endå får min häst fri tillgång till hö :smirk:
Jag har haft min häst i gräshage året runt.. på vintern får de hö så de har under hela dagen att äta när de vill!
På sommaren höst och vår äter de av naturens gräs..
mätthetskänslan sitter INTE i näringen utan i VOLYMEN.
om du slår upp en portion nudlar lika stora samma sort. en innerhåller 5000 kalorier den andre bara 10
Du blir precis lika mätt av båda men äter du den med 500 om dagen kommer du bli fet medans du kommer bli smal av den som innerhåller 10 :smirk:
Och någon har mätt upp att så här mkt ska du äta om dagen och så här mkt ska du äta nu denna måltid..
Så du får 300 gram nudlar.. när du är klar är du lika hungrig men näringen har du iaf fått i dig...
Inte bättre att du får nudlar som innerhåller lite mindre kalorier så du kan öka på mängden och bli mätt också???
Förstår du nu hur jag menar???