Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Är den tillförlitlig? Jag tycker inte det. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska lita på mina värden. Jag slog ett gärde för ca 1...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: Mynta2
·
W
Foder & Strö Kommer hamna på ett stall där det ingår 12 kg foder. De har hö, hösilage, havrekross, kornkross. Jag kommer själv köpa in mineraler...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: wingil
·
C
Hästvård Hej! Finns det någon här ute i landet som har någon erfarenhet av ett preparat som heter Metylsulfonylmetan? Skulle vara tacksam för...
Svar
0
· Visningar
948
Senast: caspar
·
M
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av att ha skydd på hästen i hagen, ex. senskydd, strykkappor, lindor m.m. Den nya hästen i stallet går med...
2
Svar
26
· Visningar
2 570
Senast: bapro
·
S
Hästvård Hästen har blivit någorlunda bra och ska nu bygga muskler genom att tömköras. Han har kissing spines och korta muskler i bakdelen och...
Svar
10
· Visningar
916
Senast: jennis
·
C
Hästvård Hej! Min häst har fått några sår på bl.a. benen och på sidan, antagligen efter något träd elller liknande i hagen, men det jag undrar är...
Svar
19
· Visningar
6 242
Senast: Rotterö
·
E
Hästvård Syrrans häst har fått ett mysko sår på sidan av halsen. För en vecka sedan upptäckte vi att han hade ett 1-krone stort sår på höger...
Svar
9
· Visningar
1 561
Senast: Rotterö
·
J
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av något som kallas för PROB? Jag vet inte själv vad det är, har bara fått i uppdrag av min mamma att...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Geisli
·
Foder & Strö Min vallack kan få för sig att bestiga, har aldrig sett honom "pricka" men det är tillräckligt illa ändå. Jag undrar om man kan ge...
Svar
7
· Visningar
2 006
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag har en häst som med ganska stor sannolikhet inte kommer att hålla för normal ridning. Han har livstids karens så slakt kan han...
Svar
4
· Visningar
1 198
Senast: mariac
·
F
Hästvård Japp för första gången på 3år har jag en häst som behöver klippas. Dom andra pållarna hade sån fjantpäls som aldrig blev lång så alla...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: Ämelie
·
P
Foder & Strö Är det någon som på ett någolunda enkelt och begripligt sätt orkar förklara för mig hur man räknar ut sin hästs underhålls och...
Svar
15
· Visningar
1 246
Senast: Phlipp
·
K
Foder & Strö Hur anser ni att korn påverkar en häst som är väldigt pigg och tittig av naturen - blir det värre eller ingen skillnad? Hon är rätt...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: janta
·
U
Foder & Strö min häst har värsta gräsmagen men inget hull över revbenen eller så. behöver mer muskler över rygg o rumpa..gör de så att buken kommer...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: sucka
·
N
Hästvård Logiskt sett kan det väl inte vara lämpligt att hoven är ca 0.5 cm utanför skons yttre armar (på sidorna) när hästen är nyskodd? Hästen...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Vad föredrar ni? Om ni behöver ge era hästar relativt många olika sorters foder t.ex. havre, korn, betfor, kli, vitaminer, mineraler...
2
Svar
21
· Visningar
2 075
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Ja, jag undrar om ni har några hemmagjorda recept för insektsmedel? Tack på på förhand!! :bow:
Svar
4
· Visningar
1 894
Senast: Virran31
·
M
Hästvård Connemaravalacken har under senaste veckorna blivit så väldigt rinnig i sina ögon. Det droppar klar vätska ur dem och han är rejält...
Svar
4
· Visningar
2 548
Senast: evasarius
·
Foder & Strö Hejsan satt här och läste men hittade ingen tråd om hagar så jag tänkte jg startar en själv då =) Nu är det så här att jag precis...
2
Svar
22
· Visningar
1 809
Senast: Aliche
·
Foder & Strö Ska bli med häst igen efter många års uppehåll men när jag börja läsa här bli jag lite förvirrad av allt med analyser och grejer. Ska...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: sucka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama