Akupunktur/Kiropraktor/Massage....

Sv: Akupunktur/Kiropraktor/Massage....

Messy skrev:
å nöta ännu mer på henne så att felen verkligen sätter sig å dessutom sätter sig på andra ställen för att hon avlastar?!
no thanx!

visst kan man rida bort mkt (om man e skicklig)...
men innan jag ens tänker kräva nått av henne så ska hon inte ha ont å sitta fast!!!!!

+ att hon e galopphäst... dressyr å hoppning ska hon få syssla med sen!! :D
hon får inte gå på böjda spår ännu... bara skogen!!! (säger equi...)...
hon e snedmusklad...
vågar inte ens lägga ut en bild bakifrån :cool:

Det är inte alltid fel att kombinera olika discipliner. Finns många travare i full tävling som samtidigt rids för att stärka upp dom. Många hittar inte traven innan dom får jobba mer med hela kroppen och hela rörelsemönstret (en mycket känd kallblodstravare gick inte ett rent steg i trav innan han kunde galoppera!). Vilken elitlöpare tränar enbart i löpning? Akademisk dressyr kan ses som sjukgymnastik för hästen och är inget som behöver förstöra en galoppkarriär. Själva uppbyggnadsarbetet inom AR sker från marken i syfte att stärka rygg och ge bärighet. Kanske det räcker med att du provar på det. :cool:

Messy skrev:
tack!!!

fast ärligt, jag tror inte det har med andningen å göra...
hon har ju gått löp å allt, så då skulle man ju ha märkt.. å det piper inte...
hur märkte du på din?

tror det är i baken nån stans... å bogen...
å nu e jag AAARG (ledsen)... varm i kotan.. känns som kors-avbelastning... blir tokig... snart magnetröntgar jag hela hästen ;)

men jag skulle iaf ringa hon equi på onsdag igen.. så håll tummarna!!! tror inte hästen dör på 4 dagar ;) men JAG kanske får hjärtattack ;)

Jag tror inte heller att det är det, du svarade hur man ser det och jag svarade. ;)

Min mening om veterinären var mer med inriktning på rörelsedefekter och snedbelastningar.

Hur jag märkte det på min, jo han blödde liiite näsblod i bland efter lopp och provstarter. Inte alltid men då och då. Hemmaveterinären trodde bara att han hade känsliga slemhinnor.

Ju mer du skriver om din häst, ju mer verkar det som om ni bör stanna i "rakt fram"-fasen ett tag till, åtminstone tills hon musklat sig jämnt över korset. Sånt tar i bland tid.

Be även ET om tips hur du ska stretcha och massera för att hjälpa hästen bäst.

/// ghost

Senast ändrad:

nej självklart varierande ridning!!!!

men sitta å rida dressyr på volter när hon inte e ok i sidorna tycker iaf inte jag låter så sunt....

hon tar till å med små hoppskutt i skogen ;)

ja stretchövningar å framförallt bak å rygg är jag intresserad av!!!

hon brukar själv stretcha som en katt när man lägger på sadeln...
sen ett lååångt stön.. hehe... ser iaf skönt ut!
å hon gillar när man tar tag i framsko-tån å bara håller emot så hon själv kan stretcha frambenen... samt när man håller bakom knät så att hennes ben e böjt, men magen stretchar...

berätta gärna mer om detta problem.

*lånar*

YES jag (hästen) fick en tid redan på måndag..

håll tummarna!!!! :banana:

Liknande trådar

Träning min häst är galopphäst... hon har i hela sitt liv gått rakt upp med huvet i full fart å järngrepp i höger tygel... nu har jag haft en...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Messy
·
F
Träning Har en nordsvensk fd travare på foder för senare köp. han är född 91, sluta på travet 98. gått som ridhäst hos ägaren innan den som äger...
Svar
18
· Visningar
1 368
Senast: Sablar22
·
M
Hästvård För er som läste min förra tråd "Jag tror jag blir galen snart" (tack för stöttning och tips)om problemen jag haft med min häst i snart...
Svar
11
· Visningar
1 860
Senast: majja22
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3