Korn - ej bra för benen??

Sv: Korn - ej bra för benen??

ainasoja skrev:
Oj jag såg att det trillat bort en väsentlig sak i mitt inlägg det ska stå 300 gr korn / 100 kg häst och fodertillfälle.

Wej, äntligen en siffra! :bow:

Hur länge bör man vänja in en häst på korn om den inte fått det innan?
Har en vännina som ska testa korn på sin häst då den inte tål ( ? ) havre. (utlåtande från vet. ska höra med om varför den inte tålde det. )

Tillvänjning vet jag inget om så det får nån av dom som är riktigt duktiga på svara på :D

Hon som äger min foderäst fodrade sin arab ett tag med korn. Han blev tjock i benen och hon undrade varför. Sen fick hon rådet att ge guldhavre (och hon såg ut som såhär ungefär :eek:, guldhavre till en het arab!!). Men hon gav honom och vipps så var svullnaderna borta och hästen vart faktiskt inte hetare av guldhavren heller.... :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama