Müsli-köpare - se hit, tack :)

Sv: Müsli-köpare - se hit, tack :)

Jag har gett D&H Pasture mix för att slippa hålla på och dutta med diverse burkar hit och dit och ändå veta att han fick i sig en massa nyttigheter. Har man inte så många hästar så kan man ju kosta på sig ett lyxigare foder för att slippa duttandet.

Sen fungerar väl inte müslifoder till hästar som inte ska ha så mycket foder, man måste ju upp i lite mängder om hästen ska få i sig tillräckligt med protein och vitaminer.

Vilket müslifoder använder ni till eran häst?
Red mills Cool N' cooked

Varför utfodrar ni med müsli i stället för pelleterat foder eller egenblandat foder?
Jag ville ha ett foder med mycket protein men långsam energi

Hur mycket kan ni tänka er att ge per kg för ett bra, balanserat müslifoder?
runt det jag betalar nu

Är ni villiga att betala mer för ett färdigfoder som är specialanpassat till en häst med särskilda behov? (Till exempel mag-tarm problem, problem att lägga på hull, häst under rehabilitering, rasanpassat foder etc etc..)
självklart

Hur ställer ni er till att köpa importerat foder kontra svensktillverkat?
Har inga problem med importerat

Är det viktigt med detaljerad redovisning av innehåll och sammansättning av fodret?
Absolut

Har ni hittat ett foder ni är helt nöjda med? Om inte - vad skulle ni önska var annorlunda?
Jag tycker detta foder är mycket mycket bra så jag letar inte efter något nytt.

Kommer med en halvrelaterad smygfråga här.... Ni verkar ju veta vad ni pratar om så ni kanske kan hjälpa mig?!?
Var i Danmark för några år sedan och där hade dom ett helt underbart foder.. Låg packeterade i oranga jutesäckar och innehöll (bl a) hel majs, korn, melass, lucern + lite annat som jag inte kommer ihåg.. Hästarna där fodrades med detta och hö... Någon som vet vad det var, och om det går att få tag på här? Det var ett ganska "blött" foder... Ytters tacksam för svar... :bow:

Liknande trådar

M
Foder & Strö Hallå alla foderfreaks! Nu har jag gått här och funderat kring ett antal saker som rör hästens utfodring, sådant som jag läst i...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama