Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en häst som har börjat fälla sommarpälsen och sätta vinterpäls, det jag märker är att pållen lätt blir flåsig och dessutom lite slö...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Boj
·
Foder & Strö Försöker övertala stallet om att ha fri tillgång på hösilage i hagen, men måste veta hur många hästar som kan samsas om samma...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: linka277
·
Hästvård Har precis ridit en pigg och spallig häst. Pysslade om han som vanligt efter ridtur, borsta av och kratsade ur hovarna. Då upptäckte...
Svar
10
· Visningar
1 643
Senast: Marlan
·
J
Foder & Strö Enligt foderststsprogrammet på Lantbruksuniversitetets hemsida så behöver vår ponny få i sig mer proteiner. Att öka högivan, fibergi låg...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: pinky
·
P
Hästvård Om man avmaskade med Fyrantel innan betet, när ska man avmaska med det nästa gång? Nu eller efter betet?
Svar
7
· Visningar
868
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Har en vän vars häst har fullt av små små "knottror" på nästan hela kroppet med små små fästing-bebisar på (ser det ut som iaf)...
Svar
2
· Visningar
1 200
Senast: martha
·
Foder & Strö Nu vill jag veta för och nackdelarna med dessa två foder.Har läst foder inlägg här så jag är helt snurrig i bollen. ger kli bättre hull...
Svar
8
· Visningar
2 739
Senast: Oidi_pus
·
I
Hästvård Jag köpte min häst den 13 maj i år. Hon var då enligt veterinärbesiktningen i överhull. Han konstaterade även förstärkt puls i båda...
Svar
11
· Visningar
2 551
Hästvård Hur gör ni, har ni hö/hösilage i lösdriften eller ej? Varför/varför inte? Fördelar/nackdelar med de olika sätten? /Alexandra - som...
2
Svar
25
· Visningar
3 751
Senast: burton
·
M
Hästvård Veterinären kommer om några dar men vill höra era åsikter ändå om nån har erfarenhet. Vet tyckte att jag skulle vänta med ultraljud till...
Svar
9
· Visningar
3 404
Senast: malört
·
T
Foder & Strö En travtränare häromkring har en teori jag faktiskt aldrig hört förrut så jag var bara tvingad att fråga om det finns fler som gör så...
2
Svar
23
· Visningar
2 628
Senast: mizz
·
M
Hästvård Jag har försått att priset på botulismspruta varierar i landet, därför vill jag höra priset från blekinge, skåne eller småland om de...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: Mynta2
·
A
Hästvård Avmaskade pållarna igår med dubbel dos och idag är den ena hästen väldigt lös i magen, hängig och vill inte äta, temp 38,0. Står inget...
Svar
6
· Visningar
1 519
Senast: aana
·
D
Hästvård la en tråd innan om bromsbett,vad som kan hjälpa...har hittat nu,tänkte tipsa er andra!! hjorthonsolja!!funkar skitbra!! stinker...
Svar
7
· Visningar
3 414
Senast: Immer
·
B
Foder & Strö Jag undrar om man kan ge kalk i mjöl form fast att det inte står foder kalk på säcken. Måste det stå just foder kalk för att man kan ge...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: BeastieBabe
·
T
Foder & Strö Käner mej urfånig att fråga, men alla är väl nybörjare någon gång :smirk: Jag vill veta lite mer om dessa stora vita bollar som...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: timotei
·
K
Foder & Strö japp ska snart fixa hö- analys men har aldrig gjort det innan så det är en del frågor jag undrar: vart kan man analysen billigast...
Svar
12
· Visningar
2 017
Senast: knasenknas
·
Foder & Strö Hello. Undrar bara om någon kan svara på hur länge havre "håller"? Har bara en häst som äter krossad havre. Säckarna jag köper...
Svar
8
· Visningar
2 668
Senast: Sweet
·
C
Hästvård ...var och hälsade på min ett års hingst på betet idag. Tycker att han blivit så hemskt tunn. Man ser alla revbenenen utan problem. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Gnist
·
Hästvård Igår kväll ringde min stallägare och sa att min 1åring är halt. Hon sa att hon haltar men det syns inget annat på henne (ingen svullnad...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Ankan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama