Sv: Laser!!

Min häst fick sin första laserbehandlig i förrgår, lite tidigt att uttala sig om resultatet, men det ska bli spännande att se!

Min häst hade extremt mycket mugg och rasp på HELA bakbenen, ända upp till juvret lixom. Helt svullna, klotrunda ben och visade hälta. Det räcker attt hon får liiite mugg sen är det kört, då räcker det att det skvätter upp en droppe lera så sprider det sig. Men så där har hon aldrig haft förr eller senare.

Iallafall, till saken, hon fick laser och det försvann vad jag kommer ihåg nån vecka efter och innan behandlingen hade det bara blivit värre så jaa, det var iallafall väldigt bra på hennes rasp... Min lilla gumma :love:

priset beror på vilken laser man köper. den jag har funkar bäst på leder och djupa muskler/senor och kostade 50 000kr
och visst funkar laser jätte bra!

Senast ändrad:

har testat laser på mig själv!! Fått en rejäl smäll då jag föll av häst och slog in i ett träd! Har haft fruktansvärt ont, fick laser 6 dar ef skadan och dagen ef mådde jag mkt bättre , ska få en till behandling idag. skulle jag må bättre även ef denna omgång så lär det inte vara en slump att det är mkt effektivt. underbart då borde det funka på häst oxå ! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
380
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 872
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
317
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 812
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar