Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Jag funderar på att ge min häst hösilage. Jag ska köpa 45 kilosbalar och det är min häst + en till som ska äta, de äter ca 18 kilo...
Svar
10
· Visningar
777
Senast: Notorius
·
A
Foder & Strö Hur får man sin häst att dricka mer? min häst är inte alls mycket för att dricka. dricker förhållandevis lite men har klarat sig bra på...
Svar
13
· Visningar
950
Senast: aaa
·
E
Foder & Strö I vårt stall står för närvarande en stor svårfödd häst av halvblodstyp samt en NFponny. I höst när installningen ska ske hade vi tänk...
Svar
12
· Visningar
1 599
Senast: SessCa
·
Hästvård Har hittat en trevlig 1-åring som jag nog har bestämt mig för att köpa men funderar på om det är värt att röntga i samband med...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: ancan
·
Hästvård Finns det eller hur?Dvs man kan ta ett mer exakt blodprov för att se om hästen bär på rester av det?När vi tog så var det ju ett prov...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Snobben
·
Hästvård Min vbls travare får varje höst/vinter flera olika kala fläckar på kroppen. Han har haft ringorm innan så först trodde jag att det var...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: nexxa
·
J
Foder & Strö Mitt sto har alltid ätit en foderstat grundat på havre, men hon har fått annat också dels för att hon blir "het" av för mycket havre...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: HelenaHandberg
·
F
Hästvård I vårt stall finns det en liten ponny pålla. Hon fyllde 30 i juni. Under den senaste månaden har hon magrat av fullständigt. Hon är...
Svar
12
· Visningar
1 368
Senast: dominic
·
E
Foder & Strö Hej! Om man ger hästen betfor både morgon (07.00) och kväll (20.00), men blöter upp det vid samma tidpunkt, vanligtvis någon gång på...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Carolrita
·
E
Hästvård I torsdags var hovslagaren i stallet och skodde min häst.Hon var ovanligt "dum".Stegrade sig,tänkte lägga sig ner m.m.Men bara när han...
Svar
5
· Visningar
2 778
Senast: et_flikkan
·
T
Hästvård Någon som kan förklara? Aldrig hört om det förut :) Mvh
Svar
4
· Visningar
949
Senast: toketossan
·
T
Hästvård Ni som låter era "vanliga" veterinärer kolla och ev. raspa era hästars tänder, alltså inte någon hästtandläkare. Vad kostar det ungefär...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: toketossan
·
M
Foder & Strö Hej. Jag undrar bara om någon vet hur man kan göra för att få hästen att dricka upp vattnet man har i maten. Min häst får betfor och...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: _Runaway_
·
B
Hästvård Hej! Har funderat på att gå över till torv istället för halm. Har nu ett tag haft en djup bädd med endast halm eftersom jag hatar...
Svar
15
· Visningar
1 112
Senast: godaråd
·
Hästvård Det är så att jag har en 23 årig gammal travare som är väldigt stel. Hur kan jag göra för att han ska gå lite mjukare. Jag rider ej...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Korven
·
C
Hästvård Girl, som jag rider, blev svullen efter långritten vi tog idag. Hon har vätska i kotan, bak mot senorna. Hon haltar dock inte alls. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 496
Senast: Galina
·
T
Foder & Strö Någon som låtit Svenska Foder analysera hö samt beräknat foderstat? Vad kostade det ungefär isåfall? Ska ev. börja fodra med Hippo och...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag råkade bli osams med min hovslagare förra veckan (jo, för jag råkade ju säga att hovarna inte såg så fina ut, varpå han menade att...
Svar
10
· Visningar
986
Senast: majola
·
B
Foder & Strö Hur ger man hästen det om man inte är i stallet hela tiden?? :confused: Jag menar, hur mycket ska man lägga ut?? Det kanske är jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: jenred
·
Foder & Strö jag fick idag analysen på mögel förekomst i höet. gränsvärdet är 5.0 och mitt värde blev 6.1. det stod att det var tjänligt... :o...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Silly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt