Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Kan gallor i hasorna vara växtvärk? Har hört en del säga det och i så fall ska väl gallorna gå över? Jag har rtg min häst i hasorna men...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: MischaMir
·
M
Hästvård Är det nån som har erfarenhet inom detta område. Ohalt häst(har aldrig varit halt), oöm men har ett förstorat kotsenben på ena...
Svar
8
· Visningar
2 806
Senast: malört
·
Foder & Strö Har letat massa, hittar inte den.Är antagligen blind :o Det fanns en tråd för ett rätt så bra tag sedan om hur mkt 1 L havre osv...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: nexxa
·
H
Hästvård Ska försöka göra en lång historia kort. För lite mer än 1år sen blev mitt halvblods sto halt och vi åkte till Klinik där det...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Julle
·
H
Hästvård Min hästs hagkompis har varit tjock i ett framben i säkert två veckor nu, och jag börjar bli bekymrad för honom. Benet är ordentligt...
Svar
6
· Visningar
1 368
Senast: neferra
·
R
Hästvård Hjälp! gråter just nu.. tror jag har missat 12 månaders gränsen på vaccinationen.. Köpte hästen i april och kollade igenom vaccinations...
Svar
14
· Visningar
1 470
Senast: Amateur
·
Hästvård Om en bädd från förra vintern har hållt sig bra och inte luktar, tycker ni då att man kan spara den till nästa år också eller måste man...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: eldione
·
Foder & Strö Besökte ett stall häromdan och häpnade lite över deras hösilage hantering. När balen blir varm, river de av hösilgae och lufttorkar det...
Svar
4
· Visningar
2 246
Senast: AnnaKarinA
·
K
Hästvård med kraftig hovbens-sänkning. Någon som har egen erfarenhet av det? Våran ponny har, trots greenguard och magert bete, fått den...
2
Svar
39
· Visningar
2 889
Senast: arabia
·
M
Hästvård Undrar om det är någon här som vet hur jag ska göra. Det är så att jag igår, efter ett ridpass, upptäckte att min hästs ena framhov...
Svar
10
· Visningar
2 232
Senast: Madeleine Nilsson
·
G
Hästvård vad tycker ni om pappersströ? är det dammigt eller är det bra för hosthästar? har hört både och....
Svar
9
· Visningar
937
Senast: Gnist
·
J
Foder & Strö Hur pass kraftig för en häst, är återväxten på ett fält som är slaget en gång i sommar? Början på juli var det väl. Jag har några av...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: mackan
·
A
Hästvård ska hyra en häst nu som jag vill tävla med, men den är inte vaccinerad, inte ens grund vaccinerad, hur ska jag göra? Vaccinerar man på...
Svar
7
· Visningar
829
Senast: rabarber2
·
L
Hästvård Då till min fråga. Hur länge skulle det vara mellan sprutorna i grudvaccineringen när man vaccinerar mot hästinfluensa, stelkramp och...
Svar
2
· Visningar
973
·
Foder & Strö Mina hästar går just nu i en nerbetad gräshage. Gräset har aldrig varit långt utan hållit sig till 3-5 cm hela sommaren. Det är grönt...
Svar
11
· Visningar
2 749
Senast: teamponny
·
D
Foder & Strö Vad har ni fått för rekommendationer från veterinärer/andra ang. att vaccinera hästarna mot botulism? (för det är väl det man vaccinerar...
2
Svar
20
· Visningar
1 993
·
H
Hästvård Var kan Ligamentskador sitta och hur får hästarna det? Tacksam för svar :bow:
Svar
2
· Visningar
1 278
S
Hästvård Tycker det blir nya trådar om sjukdomar och skador här dagligen så nu undrar jag: Hur ofta är era hästar skadade eller sjuka? Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 338
Senast: nässla
·
F
Hästvård Det har ju kommit regler från Jordbruksverket att man bara får ha hästar ute max 12 timmar per dygn om man inte har ligghall till dem...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
17 526
Senast: LaMaya
·
Hästvård Vad är det som hände? Hon bara ligger ner (inte fång) och hon äter inget. Fölet diar från henne när hon ligger på sidan! Lyckades få upp...
Svar
14
· Visningar
1 239
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama