Hösilage - vaccinera?

Sv: Hösilage - vaccinera?

Min häst har fått första sprutan i grundvaccinationen idag. Diskuterade lite med vet å hon sa att det var väldigt mkt upp till en själv. Sjukdomen är väldigt ovanlig men väldigt otäck om den väl inträffar. Hon vaccinerar sina egna hästar men däremot rekommenderar en av hennes kollegor att man inte behöver vaccinera.

Men eftersom min förra häst dog pga en smärtsam ovanlig tarmsjukdom vill jag skydda hästen för det som går. Vill inte stå i samma situation en gång till.

Jag betalade 880 för stelkramp, influensa å botulismspruta. Men vi har ingen resekostnad eftersom vi har distriktsvet som grannar. botulismsprutan kostade 170kr medans stelkramp+influensa kostade 145kr. Sen e d 25 % moms å andra konstiga avgifter...

Liknande trådar

Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Hello
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud