Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur påverkar det en häst som har haft detta? Alltså hästen är frisk efter vet.undersökning och har påbörjats sättas igång nu efter vila...
Svar
3
· Visningar
1 211
Senast: percival
·
Hästvård ... eller ngt liknande. Det började igår. Jag var o släppte ut hästen. Väl ute i hagen andades min pålle (Dc) konstigt. Han tog ett...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Fille
·
Hästvård Vart vänder man sig bäst om man vill anmäla att någon missköter sina hästar? Personen ifråga har blivit anmäld flera gånger till...
Svar
9
· Visningar
1 348
Hästvård Hur kommer det sig att just min häst är full utav styngflugeägg medan en av hans hagkompisar bara har ett par? De andra hästarna i hagen...
2
Svar
22
· Visningar
3 949
Senast: eldione
·
Hästvård Vad händer om en häst hamnar på "fel" halvklot? Har de vinterpäls på sommaren? Om de inte har det, hur går omställningen till? Dagens...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Boj
·
F
Hästvård ....för att hålla flugorna bort???? Och nu menar jag SMÅ sår men flugorna är ju på dom oxå....
Svar
11
· Visningar
1 220
Senast: mackan
·
C
Hästvård Har en häst som är brun och vitfläckig.. Och hon innan hon kom till mig har hon knappt haft en borste på sig på 3 år. så när hon kom va...
Svar
10
· Visningar
1 050
J
Foder & Strö Jag flyttar ut på landet med eget stall om ca en vecka, har köpt ett parti hö som ligger på loftet. Nu fick jag höra härom dagen att...
Svar
12
· Visningar
2 909
Senast: LIA
·
K
Hästvård Vet inte riktigt om tråden är rätt ute om inte kan mysko lägga den där den ska! De har ju pratat en hel del om att man...
Svar
12
· Visningar
1 142
Senast: fio.
·
Foder & Strö Dum höfråga men... Dammar blötlagt hö när det torkat?
Svar
5
· Visningar
759
Senast: LIA
·
T
Foder & Strö Är det nån som vet nåt bra "bantningsfoder" dvs kraftfoder med alla vitaminer, mineraler och annat nyttigt men inte så mycket som gör...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 186
A
Hästvård Hade hovslagare ute förra veckan o verkade mitt sto som är född i maj och det var en pärs :smirk: . Lilla unge som tror att hon är en...
Svar
10
· Visningar
1 225
Senast: annkristina
·
X
Foder & Strö Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet vad det gäller lösdrift? Mina hästar har fri tillgång på grovfoder och får inget...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Carolrita
·
H
Foder & Strö Hur hade ni delat upp denna foderstat? (hö 4 givor per dag) (Kraftfoder 2 givor per dag, morgon och kväll) 10 kg hö ½ kg havre 2...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Smulan75
·
A
Hästvård måste det vara precis exakt fem veckor mellan första och andra? eller går det bra med en dags skillnad? Jag hade tänkt anmäla mig...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: lotta@incharge.se
·
I
Foder & Strö Jag kan inte fatta var min ponny får all sin energi ifrån??????? hon går på bete dygnet runt och får bara salt och mineraler utöver...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: isabelle_regina
·
T
Hästvård Vad är en häst normal tempratur? Mvh
Svar
1
· Visningar
600
Senast: Kockan
·
M
Hästvård Stämmer det? Eller har jag kommit över inaktuell fakta (igen)?
Svar
17
· Visningar
2 309
Senast: Millz
·
S
Foder & Strö Har gett mitt travsto detta under en tid och tycker mig se underverk på hull och hårrem. Kanske beror det på annat oxå vet ej. Enligt...
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: HelenaHandberg
·
S
Hästvård Hjälp mig! Behöver så många tips som möjligt! Efter tre år i min ägo har nu min valack fått någon slags sjukdom/skada som jag inte vet...
2
Svar
35
· Visningar
2 666
Senast: SannaBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar