Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Varför får hästar mugg av foder? Betyder det att dom även är fångbenägna... finns det något samband? Har en äldre ponny som kan få...
Svar
8
· Visningar
2 064
Senast: Mynta2
·
Hästvård ..men bara ibland.. Så här är det, min häst blev halt i höstas & jag har sen dess varit till två olika veterinärer samt ett par...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: Liselott76
·
W
Hästvård Var på klinik idag med kuse som sista månaden haft tappsko två gånger varan andra gången denna vecka efter blivit helt omskodd förra...
Svar
8
· Visningar
870
K
Foder & Strö Jja de är väl mer passande än rent godir. Många ger äpplen och morötter till sin ahästar som godis och skivar ner i maten.. Nu är jag...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Ska hjälpa en tjej några månader med hennes åring. När jag fråga vad hästen äter så jag kan fixa mat åt den så får jag till svar: GRäs...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: Mysaan
·
Hästvård Nån mer än jag som använder det här? Vad tycker ni om det? Tycker det funkar bra, luktar knappt ammoniak alls i boxarna och luktar...
Svar
17
· Visningar
2 713
Senast: Vinga
·
T
Foder & Strö Pratade med vet idag ja tom besökte honom. Åringen är lös i magen och fick proexdin (stavas :confused:). Han skulle även ha linfröhalm...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Tiggertjejen
·
Foder & Strö Kan någon vänlig själ upplysa mig om var man kan köpa protexin eller motsvarande för att stabilisera hästens mage. Gav protexin vid...
Svar
8
· Visningar
1 166
·
P
Hästvård Någon som har erfarenheter att dela med sig av i ämnet hovbbensfraktur hos föl? Har en liten som precis blivit gipsad för en fraktur...
Svar
3
· Visningar
2 094
Senast: Professor McGonagall
·
R
Hästvård Kan för mycke"vävning" ge förslitningsskador? nån som vet? mvhR
Svar
3
· Visningar
636
Senast: Görel
·
T
Hästvård Hur lång tid brukar det ta att få provsvaren? Är det olika kanske beroende på varför man gör blodprov?
Svar
9
· Visningar
1 142
·
Foder & Strö Är det någon här som vet om det finns någon längsta blötläggningstid för betfor? (dvs innan det blir dåligt) Spannarna kommer dock inte...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Mysaan
·
S
Hästvård Nu börjar jag tröttna på min hovslagare som jag haft i två år! Hästen har ALLTID tappskor, bak,fram, kors och tvärs. Jag anser delvis...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: Leoni
·
Hästvård Min valack har haft ont i kotorna en längre tid. Behandlad mot kotledsinflammation 2 gånger med ett preparat som inte gjorde någon...
2
Svar
26
· Visningar
2 672
Senast: Spirit
·
Foder & Strö När börjar era föl få smakportsioner? hur mycke ? Han vill gärna smaka
Svar
4
· Visningar
719
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hej en person frågade stuterivetrinären om det var farligt att ge ett dräktigt sto vitlök, hennes häst hade alltid fått det och älskade...
Svar
13
· Visningar
1 107
Senast: jea78
·
Foder & Strö Jag undrar hur man tar reda på det här med innehållet i dom olika fodersorterna. T.ex om jag ska ge min häst kornkross, Hippos Müsli...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: linafina
·
B
Foder & Strö har någon märkt av detta att dom skulle vara i stil med FBL t.ex? på ridskolan står 2 KWPN och båda är för magra tycker jag.. har...
Svar
8
· Visningar
963
Hästvård Såhär ser hon iaf inte ut i år..men hon har haft ett helvete :( Sår vid ögon har hon tyvärr i år med men inte lika gravt
2
Svar
27
· Visningar
2 791
Senast: Tibra
·
H
Foder & Strö Jag har gjort en tabbe bara för att jag är en sån mes... Jag har en kompis som köpt en häst av ett par här i närheten. Hon skulle även...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: hoppla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama