Veterinären GLÖMDE BORT!

Sv: Veterinären GLÖMDE BORT!

Olyckligt.

Håller med PL om att det inte är DV utan kliniken som ska döma ut hästen, men det vet ju å andra sidan inte hästägaren.

DV borde alltså ha hänvisat till kliniken och förklarat situationen istället för att ha lovat fungera som kontaktman mellan djursjukhus och hästägare, i synnerhet då hon ju faktiskt inte verkar ha tid/riktigt veta vad/hur hon ska göra.

Missriktad hjälpsamhet tror jag att det beror på, men de fakto så är det häst och hästägare som drabbas.

Blandrastik skrev:
Jag tycker inte att det handlar om lidande eller inte, utan du har betalat för en veterinärtjänst och veterinären skall leverera, det är veterinärens jobb. Punkt slut:

Så du menar att m,an som ägare då inte har något ansvar.. :crazy: :mad: ???

Blandrastik skrev:
Jag tycker inte att det handlar om lidande eller inte, utan du har betalat för en veterinärtjänst och veterinären skall leverera, det är veterinärens jobb. Punkt slut

Om veterinären inte kan hantera den stress som hennes jobb innebär så skulle jag föreslå karriärsbyte. :devil:

OK, Alla veterinärer som av ngn anledning inte fått iväg en försäkringsanmälan, eller annat papper, i tid skall byta jobb! Då är ju problemet ur världen när det inte finns några som kan slarva.
PL

peter_lundin skrev:
OK, Alla veterinärer som av ngn anledning inte fått iväg en försäkringsanmälan, eller annat papper, i tid skall byta jobb! Då är ju problemet ur världen när det inte finns några som kan slarva.
PL

Det handlar ju inte om att vet inte tagit kontakt i "tid".. Det handlar om att vet Glömt en patient... Anser du det vara ok och bara för hästägaren att acceptera???
Tror inte ni veterinärer skulle uppskatta om vi djurägare ringde en gång/dag för att påminna er om det ni lovat/sagt ...
Vi litar på er och lägger våra djurs hälsa i era händer och då tycker jag att man kan kräva att berörd vet åtminstånde kommer ihåg vad denne lovar ut...

Det är klart att det inte är bra att glömma men jag anser inte att det är anledning till karriärbyte.
PL

Det är klart att det inte är bra att glömma men jag anser inte att det är anledning till karriärbyte.
Instämmer. Nu är jag inte veterinär, men jag hade nog fått byta karriär många gånger i så fall...
Däremot så hade hon kanske kunnat ursäktat/förklarat sig lite så hade milly inte känt sig så åsidosatt även om det blev lite tokigt. Hade hon inte låtit så stressad utan varit lite mer ödmjuk och även tagit sig lite mer tid i telefon hade det kanske känts lite annorlunda. Hon har säkert en hög arbetsbelastning och alla kan fela. Veterinärer är också bara människor....

Nja, byta jobb är väl att ta i tycker jag. Men sedan beror det ju på hur OFTA hon glömmer. Det kan ju vara första gången men det kan ju också hänt fler ggr. Då kanske man ska fundera om man överhuvudtaget kan jobba med djur och djurägare. För glömmer man ofta så får man ju inte mycket förtroende för veterinären precis.
Min vet glömmer aldrig när jag har ringt. Han är suverän. Honom litar jag på till fullo.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 610
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar