Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Ni som fodrar utan höanalys, hur mycket mineraler ger ni? Jag undrar eftersom jag ska ge vår valack både kornkross och ett helfoder...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Egonson
·
G
Hästvård För 2 veckor sen kom min fina drömhäst hem. éller inte fina men hon har nåt nåt perfekt,nån slags kemi mellan oss som bara stämmer...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: Gilan
·
Hästvård Hur långa viloperioder och hur ofta låter ni era unghästar vila? Jag har en 3-åring som i våras tränades till 3-års testet och efter...
Svar
2
· Visningar
854
C
Foder & Strö på ett ungefär? Förstår att det beror på hur mkt man ger, men vad är doseringsnvisningarna och hur många ml är 1 mått?
Svar
1
· Visningar
709
Senast: piggis_83
·
B
Foder & Strö Jag har letat efter ett nytt foder till min häst. För där jag köper har stängt. Och de sorter som jag har fastnat för är Salsa hästfoder...
Svar
19
· Visningar
1 211
Senast: Huntress
·
Hästvård Sökte litegrann men fick inga riktigt bra svar. Hur mycket ska man ge av räddningsdroppar och vilken effekt får de på hästen? För den...
Svar
19
· Visningar
7 323
Senast: Thelmis
·
Hästvård ...Har min pålle fått diagnosen och är nu sprutad med kortison. Rådet från vet. är vila och stillhet, dock kan vi promenera hur mycket...
2
Svar
22
· Visningar
4 125
Senast: Mynta2
·
A
Hästvård ibalnd så skriver folk om fullblod hovar som att de skulle vara annorlund än andras. vad är det som är annorlunda?
Svar
13
· Visningar
1 513
Senast: Thelmis
·
A
Hästvård min lilla prinsessa är dålig i magen! det är grönt, halv löst och kommer ofta. jag har bara haft henne i några dagar så det är med...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: KillerQueen
·
Hästvård ...plastskor att limma fast på kusen :p eller bli tillsammans med en hovslagare. (kanske borde ligga på hästvård eller liknande men...
2
Svar
29
· Visningar
1 723
Senast: Totola
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt.. testar här iaf.. Där jag binder upp mina hästar är det en träplanka i trevlig bithöjd, den ingår...
Svar
1
· Visningar
1 394
Senast: Widerberg
·
Hästvård Började anv Back on Track paddar på mitt 18-åriga sto i vintras med bra resultat, cirkulationen i benen ökade och gallor...
Svar
3
· Visningar
1 443
Senast: kopparberg
·
Hästvård Det har börjat "rinna" av Novan ena öga. Under ett par veckor så har hon då och då varit fuktig kring sitt högra öga utan att det har...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Sliver
·
Hästvård Kort resume` 13 april skadade sig hästen i hagen, vad vi tror, ingen vet/såg något, men vid halv 7 tiden på kvällen står han på 3 ben...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: mimus
·
Hästvård börjar "verka"? När ska man se en skillnad om det nu blir nån. :confused:
2
Svar
22
· Visningar
1 905
Senast: Snobben
·
P
Hästvård Jag undrar över vad en osteopat egentligen gör, och hur osteopatin skiljer sig från andra alternativa behandlingsformer. För ett par...
Svar
1
· Visningar
1 444
Hästvård Hur går det till? Hästen får lugnande antar jag men sen då. Hur sätts chipet in? Veterinär kommer imorn och kollar tänder samt gör...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: domino
·
C
Hästvård Finns det någon här ute som har erfarenhet av häst med konstant rött svalg. kronisk halsinfektion eller något liknande? Berätta om er...
Svar
7
· Visningar
3 364
Senast: caspar
·
L
Hästvård Hej! Har nyss köpt en häst från södra sverige och upptäcker att hon har pyttesmå, avlånga gula prickar på ben, bog och manke. Läste i...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Mynta2
·
Hästvård Förra året så började jag täcka hästen ganska tidigt och då höll han sig tillräckligt tunnhårig så att han aldrig behövde klippas men...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama