Hur många dagar tar det innan Glucosamin

Sv: Hur många dagar tar det innan Glucosamin

Undrar lite över glucosamin som du ger din häst.. vad hade han för problem innan? Hur visade det sig? Tycker du att glucosaminet fungerade?
tack på förhand :D :bow:

_carmenzita_ skrev:
är det ngn doping-karens på detta?

Det är nog inte riktigt klarlagt... Peter Kallings fick fråga om detta på ett seminarie och det är väl inte glasklart. Fodertillskott får man ju ge, men om vi vill "behandla" en häst med detta, medicinskt, så är det inte glasklart.
Jag skulle inte anse i dagens läge att det är doping, men det är min åsikt.

kakelfrugan skrev:
eftersom min häst har blivit bättre sen jag gav gluco så tydligen kan hästar ta upp båda!

Kanske vore en idé att ge hälften var av båda sorter? :D :idea:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 024
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 501
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar