Klåda värst nattetid, tips?

Ar dina utslag over hela kroppen?
Jag har just (aterigen trots vaccinerad) fatt baltros och det.kliar.ihjal.mig trotts att jag bara har nagra fa utslag pa ena sidan av rytten och ett par pa foten pa samma sida, men hela den sidan av kroppen kliar, svider, och gor ont. (Mitt gar formodligen over snart, da det inte brukar sitta i sa manga veckor och jag tycker vi borjar ga pa overtid nu:cautious:) Kliandet ar hemskt!

Ar dina utslag over hela kroppen?
Jag har just (aterigen trots vaccinerad) fatt baltros och det.kliar.ihjal.mig trotts att jag bara har nagra fa utslag pa ena sidan av rytten och ett par pa foten pa samma sida, men hela den sidan av kroppen kliar, svider, och gor ont. (Mitt gar formodligen over snart, da det inte brukar sitta i sa manga veckor och jag tycker vi borjar ga pa overtid nu:cautious:) Kliandet ar hemskt!

Det var värst på låren, under armarna och knävecken samt naveln nu på slutet. Klassiska symptom på skabb faktiskt.

Det var inte skabb. Har en bakteriell infektion i huden så nu väntar en kur med antibiotika.

I natt bröt jag ihop och grät floder. Det kliade så fruktansvärt och sved då huden börjar bli öm och irriterad. Hoppas det här fungerar nu.

Det var ingen infektion i huden heller. Det var förhöjda levervärden pga gallsten.

Det började ju i samband med att jag fick ringa ambulans för x antal veckor sen och efter att ha lagt ihop allt så stämmer det in så väl för klådan kom strax innan.

Men herregud. Vilken tid det tog för dem att hitta rätt diagnos!

Jag har haft STORA problem med utslag och klåda i över ett halvår. Läkarna sa att det beror på att jag är allergisk mot min medicin (som jag måste ha för att inte bli djupt deprimerad med mera). Nu hart jag testat 7 olika mediciner, får fortfarande utslag... tänk om jag faktiskt inte är allergisk... inga prover har tagits.

Kan du inte berätta hur dina utslag ser/såg ut?

Men herregud. Vilken tid det tog för dem att hitta rätt diagnos!

Jag har haft STORA problem med utslag och klåda i över ett halvår. Läkarna sa att det beror på att jag är allergisk mot min medicin (som jag måste ha för att inte bli djupt deprimerad med mera). Nu hart jag testat 7 olika mediciner, får fortfarande utslag... tänk om jag faktiskt inte är allergisk... inga prover har tagits.

Kan du inte berätta hur dina utslag ser/såg ut?

Bifogade filer

• PXL_20241016_163525359.webp
    PXL_20241016_163525359.webp
    20,5 KB · Visningar: 37

Liknande trådar

Kropp & Själ Ännu en klådtråd idag, men ej om underliv. Jag har senaste 2-3 veckorna haft klåda på kroppen. Överallt utom i ansikte, hårbotten...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: Retina
·
Hundhälsa En av hundarna har i hela sitt liv haft stora problem med klåda. En period innan han kom till mig har han helt kal på hela kroppen och...
2
Svar
26
· Visningar
7 402
Senast: Dino
·
Kropp & Själ Har knappt sovit de senaste två nätterna pga enorma nässelutslag över stora delar av kroppen som kliar såååå jädra mycket!:wtf...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: zarmino
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 539
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross