Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård I ridsport nr 6 i våras stod det om utdömda hästar som fått en andra chans av försäkringsbolagen. Jag är allmänt lite nyfiken på de...
Svar
3
· Visningar
2 351
Hästvård Hej alla ni med hästar med MYCKET och tovig man. Jag har hittat ett dundermedel :love: :love: mot detta efter att ha provat ALLT som...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: Ingrid och Lukas
·
Hästvård Vi har avmaskat med Noromectin under betet, med 8 veckors intervall som det ska vara. Nu undrar jag om vi ska avmaska efter betet oxå...
Svar
11
· Visningar
1 095
Senast: elinsjobergh
·
Foder & Strö Är det bra för något för hästar? jag vill ha info om c-vitamin här! vet inget om c-vitamin i samband med hästar....
Svar
2
· Visningar
667
Senast: PrittePuff
·
Foder & Strö Hej! Jag funderar på att köpa småbalat ensilage då jag bara har två hästar. Hittade en annons där det redan var analyserat och tänkte...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård Ena hästen blev jättehalt för kanske en vecka sedan. En kompis var med och skulle rida och vi skrittade iväg. Hästen trampade till på en...
Svar
12
· Visningar
2 637
Senast: Zeeke
·
Foder & Strö Fick hem lilla Tösen i söndags och hon är såå mager så jag nästan skäms. Nu går hon ute dygnet runt på skapligt bete plus att jag börjat...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: The_black_angel
·
Foder & Strö hej! hur gör ni under sommar betet med foder? Får dom inget alls?? Dom som får, hur gör ni med mineraler och sånt? Får dom...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Gnist
·
A
Hästvård Någon som kan detta med hästars sömn? hur mycket sömn behöver dem på ett dygn? vi människor behöver ju 10 timmar, ungefär. men vad...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: mirage
·
S
Hästvård Finns det någon som kan tipsa om någon veterinär-sajt? Gärna med lite info om priser med.
Svar
4
· Visningar
999
Senast: missen
·
S
Foder & Strö Finns det något alternativ till Krafft MagTarm? Både billigare och större förpackning? Loppfrön är ju ett mäck att få tag på, någon som...
Svar
9
· Visningar
1 094
Senast: ang
·
Foder & Strö Vår treårs märr är ju så känslig för havre men nu fodras hon delvis med ett danskt muslifoder som ser ut lite som Fibergi, Säcken är...
Svar
8
· Visningar
749
Foder & Strö :confused: Jag råkade hitta en tunna med snitslad torr betfor som legat i logen i 2 år. Tror ni att hästarna kan äta det? Ser inte...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö Hej nu har min pålle varit dålig i magen i ungefär 1 vecka :( själv tror jag att det beror på att silaget är väldigt blött och...
Svar
18
· Visningar
1 151
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Min häst behöver något tillskott under betet, men jag vet inte vilket? Under sommaren har hennes hovar spruckit upp och hon tappar...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: blissare
·
L
Foder & Strö Har för mig att jag läst om detta i någon tidigare tråd men hittar det inte så jag frågar igen. Min ponny som nu är 24 år har i sommar...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: Ingrid och Lukas
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 540
A
Hästvård Är det någon här som nyligen haft sin häst uppstallad på kliniken på Ultuna i Uppsala? Min häst har stått där sen i fredags och jag har...
Svar
11
· Visningar
2 870
Senast: fragansia
·
C
Foder & Strö Har det senaste året fodrat, med Kraffts produkter och är rätt nöjd med dessa. Nu har en butik nära mig börjat sälja Mustang foder. Jag...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: opus
·
Hästvård en häst gammal enligt er? Jag tycker personligen att en 14 åring är gammal men på ett annat forum tycker folk att jag är ute och cyklar...
2
Svar
30
· Visningar
2 508
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar