B - vitamin

Sv: B - vitamin

lill_flesky skrev:
eller så kan man köpa ett paket på bla. granngården som heter "kolla masken" (tror jag) för 275:- då ingår instruktioner för provtagning, handksar, påsar, avmaskningstips och en träckprovsundersökning.

funkar det där verkligen, någon som vet?

Tror inte att det är ngn gör det själv utan man skickar in provet som vanligt för analys. Bara det att allt finns i påsen man köper, plastpåse, brev med adress och redan frankerat.

Tar ungefär 1 månad för b-vitamin att börja ge ett synligt resultat.
Seddan kanske han har b-vitamin bris + briser på andra saker, svårt att veta om man inte tar ut veterinär.
Har hästen bara b-vitamin brist så står det på baksidan på foderjäst burken hur mycket man bör ge till hästen.

moonlightgarden skrev:
Tar ungefär 1 månad för b-vitamin att börja ge ett synligt resultat.
Seddan kanske han har b-vitamin bris + briser på andra saker, svårt att veta om man inte tar ut veterinär.
Har hästen bara b-vitamin brist så står det på baksidan på foderjäst burken hur mycket man bör ge till hästen.

jag vet inte riktigt hur länge han har fått b-vitamin nu men han har ju fått bra många veckor å jag frågade en som heter Kajsa idag (hon har ju inte sett han på ett tag, jag ser han ju varge dag) å hon tyckte i alla fall att han såg mycket bättre ut i pälsen så ja :banana: jag antar att det är b-vitaminen som har gett resultat!

Å det var ju kul :rofl:
Min har bara fått det i ett par veckor nu, blev ett litet uppehåll under sommaren, men snart är hon skinande "ren" i pälsen hon oxå :rofl:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
2 334
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 492
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar