Vad kan man ge en mager häst?

Sv: Vad kan man ge en mager häst?

Jane_Done skrev:
Men du bestämmer väl ändå hur mycket mat DIN häst ska ha?

Återigen, prova Coffeaclubs förslag från den andra tråden i ett par veckor och titta på hur hon ser ut. Hon borde få lite mer hull och kanske börja sätta lite muskler.

/Jane

jaaaa!! det är självklart! men när hon sa så så fick de tmig att tänka till, att jaha, hon kanske inte är så mager som jag tror då.

men som jag sa, jag ska prova voffeaclubs förslag.

ska även ta några kort i dag på henne som jag tänkte lägga in här för att ni ska få en bild av henne.

jag ska även kolla tänderna på henne.

Fibergi är ett förslag som du kan tänka på sen om det inte funkar med den foderstat som du ska prova. Men det är svårt att veta så här i början vad som passar hästen. Har du någon aning om hur värdet är på höensilaget ?. För är det ett bra värde är det lättare att få fason på henne. Sen så tycker jag att hon inte är så gammal ändå. Lite medel ålders sådär. För nu blir många hästat närmare 30 år.
Lycka till nu med din nya häst och ha det så kul.....

Becca85 skrev:
Fibergi är ett förslag som du kan tänka på sen om det inte funkar med den foderstat som du ska prova. Men det är svårt att veta så här i början vad som passar hästen. Har du någon aning om hur värdet är på höensilaget ?. För är det ett bra värde är det lättare att få fason på henne. Sen så tycker jag att hon inte är så gammal ändå. Lite medel ålders sådär. För nu blir många hästat närmare 30 år.
Lycka till nu med din nya häst och ha det så kul.....

jaa.. kolla gärna min andra tråd där jag behöver hjälp med min foderstat. den ligger här under nånstans.

439514521qeVWbC_ph.jpg

Senast ändrad av en moderator:

eeeehhh... va...???? nu fattar jag ingenting. mina bilder?? :cry:

jag la upp en ny tråd på hästvård. gå gärna in där och kolla!

Jag tycker inte din häst är mager, men den saknar en del muskler som gör att den ser rundare ut. För att bygga muskler behövs ju mat, så jag tror gott du kan ge din häst Krafft Nya Groov istället för Grund, det är lite mer i det.
Tror inte du behöver göra en riktig "magerhäst-foderstat" men du kan nog som sagt byta grund mot groov.
Håll koll framåt vintern med sen när den inte har gräset, då kanske du måste pilla lite till på foderstaten..

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar