Sv: Ringorm?

Men är det så viktigt att veta hur länge det tar innan pälsen försvinner ? Viktigast är väl att vidta lämplig behandling så smittan försvinner ?! Börja med att ta ut en veterinär först.

Eftersom det inte är min häst, så litar jag på att ägaren behandlar honom redan. Men av nyfikenhet vill jag gärna veta hur det är med pälsen?

Ok, men det varierar. Hårlösheten beror på (enligt STC: s infektionsbok) att: Svampen växer i hårsäckarna och sprider sina rottrådar ut på hårstråt, som då blir sprött och går av.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 967
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka