Min häst är FET!

Sv: Min häst är FET!

Oj, 50 kg? Nu var du snäll! :rofl:

Skämt å sido.
Någon ridning är det ändå inte frågan om nu. Däremot håller jag ju på att sitta in henne.

Och förmodligen minskar hon i vikt till vintern, ja. Men ändå. :smirk:
Tänker jag efter så var hon rätt bukig förra sommaren också men då var hon ju bara ett.

Tycker inte hästen såg enormt fet ut, tänk på att många två och ett halvåringar växer som bara den på höstkanten nu, då lär hon växa i sin mage också...kanske :D

hehe jaja.. *ganska snäll egentligen* ;)

men kanske en greenguard skulle vara ett alternativ dagtid.. då kan du iaf begränsa ätandet litegrann..

Liknande trådar

Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: Vinur
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 332
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV