Snabba rätter är tex grönsaker i ugn med haloumi eller feta på som får gå med så det får lite yta. Ta vad du vill ha tex potatis, lök, paprika, broccoli, bönor. Tar ca 30 min i ugnen lägg på ost sista 5-10 minutrarna. Det är tar väll inte längre tid att laga vegetariskt än kötträtter? Det är ju bara att googla snabb vegetariskt vardagsmat lär du få upp massor av recept. Min allra snabbaste mat var soppa på röda bönor. Man gjorde som så att man köpte ett paket kokta röda bönor (om man nu inte vill göra ett storkok och frysa in i portioner) la i en mixer hällde på varm bulgong allternativt smulade buljongtärning i varmt vatten samtidigt som det hälldes på bönorna. Mixa, krydda med salt, peppar en skvätt olivolja och en skvätt vinäger, servera med gräddfil/cremefraise och hackade rödlök. Tog 5 minuter.Jo, men jag tycker det känns lite knepigt. Därför intressant att höra hur andra gör. Visst, det är lite stressigt, men samtidigt väldigt avstressande att komma ut i stallet och njuta av en varm mule efter jobbet. Det är väl så vi flesta har det som hänger på en häst-site?
Kålpannkakorna jag tipsade om tidigare tar 10 minuter.
Stekta grönsaker med nudlar tar 10-20 min beroende på hur avancerad du vill vara. osv.
Det är inte en fråga om att vegetariskt tar mer tid utan att det är ovant.