Vad ska ska man raka in på baken!?

Sv: Vad ska ska man raka in på baken!?

Jag tycker att det är jättesött med en liten ponny som har något inklippt på rumpan, tycker att din idé med Musse loggan var kul, men svår att klippa? För övrigt så helklipper jag mina hästar/ponnyer gladeligen och sätter på dom täcken istället. Ponnyn har börjat sätta sådan päls redan så hon skall klippas idag.

Lambi skrev:
Med andra ord, menar du då att en häst som sätter mycket päls inte får bra foder? :confused:

Jag trodde det bakvända, får hästen inte tillräckligt med bl.a. B-vitamin har den svårare att sätta en ordentlig päls.

Nej, det sa jag inte. Men läser du längre fram i tråden så skrevs det något i stil med: "vad är de för fel på era hästar som sätter päls redan nu? får de dåligt foder?"

Och då skrev jag att mina hästar får bra foder men sätter päls ändå.
Hänger du med nu? :p

är det ingen som har förslag på något roligt att ha på rumpisen till min ponny!?

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 179
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 448
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25