Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ligamentskador? Min häst har en konstaterad uttänjning på ligamentet som fäster vid ärtbenet i...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Hej Vad kan det vara för fel? Min häst känns konstig de allra första travstegen för att sedan flyta på och inte markera på något som...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: tott
·
Foder & Strö Vad väljer ni att ge era hästar för havre, krossad eller hel? O varför gör ni det? För o nackdelar med de olika sorterna? Min pålle...
Svar
17
· Visningar
1 163
Senast: Center
·
F
Hästvård Hur tillverkar jag koksaltlösning? :bow:
Svar
5
· Visningar
1 380
Senast: Mitra
·
E
Hästvård Vad tycker ni om hästen bakkärra?.Inte min häts utan en kompis sköthäst.
Svar
15
· Visningar
1 435
Senast: Geisli
·
N
Hästvård Sist jag åkte ut till "min" häst (medryttarhäst egentligen) så såg jag att hennes föl reste sig upp, la huvudet lite på sned och...
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: Nanit
·
M
Hästvård känner en tjej som har en shettis som har lätt fång just nu men som haft fång innan, är d nått spec hon ska tänka på med träningen av...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: sanni
·
E
Hästvård vid vilken ålder e det bäst att kastrera en hingst????
Svar
14
· Visningar
1 260
J
Hästvård Om ni rakar era hästar i vilken månad brukar ni göra detta?
Svar
12
· Visningar
2 299
Senast: Fortfarande Grevinnan
·
M
Foder & Strö Hejsan ska ev. köpa en häst som är pigg/het och har hört att det ska finnas foder som är speciellt framtaget till heta hästar och som...
Svar
7
· Visningar
1 082
Hästvård ni som har/har haft hästar med problem i bakknäna... 1) hur upptäckte/misstänkte ni det 2) årgärder 3) hur lång vila/igångsättning...
Svar
15
· Visningar
1 647
Senast: Tasja
·
N
Foder & Strö Vad är det för skillnad på de två? I näringsvärde (om det nu heter så) osv.
Svar
6
· Visningar
985
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Då ska ni läsa detta. :) Har tidigare skrivit och berättat om min åring som har osteochondros i båda bakknäna. Upptäcktes dec-04 och...
Svar
3
· Visningar
3 797
H
Foder & Strö Hur länge håller sig havren "ätlig"? Efter hur lång tid försvinner energin? Hittade en tunna med havre som är över ett år gammal och...
Svar
8
· Visningar
1 352
H
Foder & Strö Hallå! Hur är det igentligen med att ha sina hästar att beta på den vall man slagit i somras, kan de gå där ett tag nu eftersom de är...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: Iccic
·
B
Foder & Strö hur mycket bete sätter egentligen en häst i sig under ett dygn? om man tänker sig gräs, ca 2 dm högt, 2 ha per häst, dvs det kommer...
2
Svar
22
· Visningar
1 950
Senast: LIA
·
B
Foder & Strö Nån som vet hur mkt det kostar att skicka träckprov och få en analys?? brukar ni göra det innan avmaskning?? :)
Svar
3
· Visningar
750
V
Hästvård Jösses.. hur ska jag göra? Det är så, att en islandsvallack som står i samma hage som min travhäst biter av min hästs man, så den är...
Svar
18
· Visningar
1 242
Senast: Trygg
·
Y
Hästvård En bekant till mig har ett sto med svullna ben och utslag på kroppen. Vi och två olika veterinärer är helt utan ideer så nu hoppas vi...
Svar
9
· Visningar
2 240
Senast: yodi
·
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Titti-lo
·