Fråga om muskler

Sv: Fråga om muskler

Du vet, trapeizus tex. är EN stor muskel, den kan inte bli större på vissa ställen utan blir muskeln större blir HELA muskeln större.

Du får göra som du vill om du vill lyssna på mig eller inte. Jag säger bara det jag ser och tycker. Det är din häst.

Den har ju blivit större, men vid halsen är det mkt mer markant.

Jag lyssnar, men du måste också tåla att jag faktiskt ifrågasätter.
Jag förstår inte ditt tankesätt, att min häst har blivit tunnare om jag nu har 4 fingrar när jag innan hade 3 fingrar mellan manke och framvalv. Det är ju tvärtom.-

okej tack det var till bomsadl jag behövde hjälp fick bra tag i den bomlös bild ursäkta.

och ni som inte fattar läs och kolla min bild=) lodrät ska det va...men hur många fingrar ska få plats om varje sida om manken?

Du tar en flexicurve/stålgalge och böjer till och sen formar du den efter hästen. Den ska vara minst 30 cm lång och helst 40-50 cm.
Sen lyfter du upp frambenet och trycker bak det, känner var bogbladet har sitt bakre läge och markerar det stället med en tejpbit eller nåt. Sen gör du samma sak på andra sidan (vissa hästar är ojämna) och sen lägger du stålgalgen/flexicurven där över tejpbitarna. Sen ritar du av insidan av galgen och lägger en gradskiva mot, och sen får du fram ett svar.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 212
Senast: ll.96
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat