Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Efter jag hade ridit igår så kom det en ljust gul, nästan vitt tjock snorsträng och formligen trillade ur näsborren!!! Utan att hostade...
Svar
12
· Visningar
1 927
Senast: Tilly Tam
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av homopatmedicin till hästar? Har du använt dig av det? Av vilken anledning? Hjälpte det? Berätta gärna om...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 060
N
Foder & Strö Hej. Jag undrar nu vart man skickar in höet för att få det analyserat och om ni vet vad det kostar ungefär.
Svar
1
· Visningar
614
Senast: ang
·
G
Foder & Strö Är det någon därute som är insatt i vilka proteinnivåer som kan vara skadliga? Har en lättfödd kallblodskorsning på ca 500 kg. Årets...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: Gulgumma
·
Hästvård Tänkte testa att skicka in ett träckprov på mitt föl, hans mor och valacken som han går med. Har tittat lite och tänkte vända mig till...
Svar
3
· Visningar
681
Foder & Strö Funderar på att ge min häst fri tillgång på hö inne nu i vinter. hon kommer stå i en box med ett slags foderbord eller en jättekrubba...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Iccic
·
Hästvård Mitt äldre halvblodssto har nog hela livet haft ett överben nere på insidan av kotan, som en tumme, det står ut ca 1,5 cm. Såpass att...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: Mitrolle
·
S
Hästvård Sitter här och spekulerar. Hovlsgaren hittade en ca 1 cm lång järnbit i ena hoven på pålle då han verkades för röta som han fått under...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: vdb
·
K
Foder & Strö vill veta priser på följande: krafft groove krafft rehab.. krafft vit mineral både "sand" och pelleterad.. krafft havre krafft...
Svar
3
· Visningar
702
Hästvård Har läst gamla trådar om gaffelbandsskador och då hittade jag en där Peter Lundin nämde nåt som heter "adequan im" Behandlingsmetod vad...
Svar
5
· Visningar
948
Hästvård När man själv som ändå tycker man har lite koll efter utbildning hästvård och vad man läser,kommer på att vår sk utbildade hovslagare...
Svar
15
· Visningar
1 372
Senast: Snobben
·
K
Hästvård av försäkrring på en äldre häst? Var går åldersgränsen för bolagen? Var går er egna gräns?
Svar
6
· Visningar
917
B
Foder & Strö Kan man ge MSM och glukosaminpreparat utan att riskera att man dopar hästen?
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: cämela
·
H
Foder & Strö Någon som har något bra tips på vart man kan vända sig om man vill ha hjälp med att räkna ut foderstaten? Har aldrig behövt tänka på det...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Iccic
·
Hästvård Märkte igår när vi tog in hästarna att den lilla ponnyn markerade på höger fram. Ingen svullnad eller några sårskador. Lite varmare på...
Svar
8
· Visningar
928
Hästvård Lite spinn off på den tidigare tråden om homeopatmedicin. Ville dock inte belasta den tråden med behandling av en mer specifik åkomma...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: tinaiva
·
Hästvård Häst som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med? Har varit hos vet för hästen var halt v.fr kota och h.bakknä. Syntes mest vid...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Clintan
·
Hästvård Kan det vara så att hon är nått sorts sjuk, när hon är snorig (gult slemmigt snor..) Jag har alltid hört att snoret ska vara klart och...
Svar
13
· Visningar
1 646
Senast: The_black_angel
·
J
Foder & Strö vilket kraftfoder är det mesat energi i ? är det mycket energi i havre om man jämför med någon av kraffts foder ?
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Jaag_001
·
Hästvård Idag blev vår shettis skodd av en elak människa. Jag kan förstå att det är jobbigt att sko en liten ponny, och visst, han vilar gärna...
2
Svar
31
· Visningar
3 922
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023