Plötslig hälta

Sv: Plötslig hälta

Hej - jag får ingen träff på Sedalin när jag söker på FASS vet, förmodligen heter det något annat. Om du kollar på http://www.fass.se kan du söka på ditt läkemedel och på verksam substans och få reda på lite mer info. Om du söker på Plegicil får du samma svar som Elektron redan gett dig, att det enbart finns som injektionsvätska. Jag tycker FASS är en bra resurs för att kolla vilka läkemedel som används till vad och vilka biverkningar de ev kan ha. Tycker du texten är svår att förstå så fråga här, en del av latinet klarar jag och det finns många som kan mer än jag, vet studenter m fl.

mvh
Lejonelle

Ah. Jag ringde kliniken och de förklarade att det inte rörde sig om nån salva i miniatyrstorlek utan en geltub som ska ges i munnen. Har aldrig sett nåt sånt så det ska bli kul..

Jag har inte sett läkemedlet än så jag vet inte alls hur det stavas, bara hört det sägas på telefon. Jag provade att söka med lite olika stavningar, Cedalin, Zedalin, Sedaline, osv men ingen träff... kanske nåt nytt?

socatyl?
xylazin?

Senast ändrad av en moderator:

Cydectin är väl ett avmaskningspreparat? :confused: så det hoppas jag inte! :crazy:
Jag vet som sagt inte hur det stavas, ska hämta ut det först i morgon kväll så jag lovar att återkomma då.

Jag tror inte Plegicil finns längre annat än som injektionsvätska.

Det måste vara rätt nyligen som plegicil i tablettform försvann, för jag fick det utskrivet till min häst i vintras. :confused:

en häst i mitt stall äter plegacil i pulverform föt tillfället... har för mej att det är plegacil...

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama